- Màster de Formació Permanent UAB
- Codi de l'estudi: 4845/2
- 2a edició
- Modalitat: Presencial
- Crèdits: 60 ECTS
- Inici: 02/03/2026
- Final: 26/11/2026
- Places: 25
- Orientació: Professional
- Preu: 5880 €
- Idioma de docència: Castellà (70%), Anglès (30%)
- Lloc: ECIB - Escola de Cinema de Barcelona (C/ Roger de Flor 7 - BCN) / MEDIAPRO (Av. Diagonal 177 - BCN)
Els estils de producció, els tipus de professionals i les formes de difusió de la producció cinematogràfica van canviant, també els sistemes de producció per a cinema i televisió.
Les empreses de producció i els productors (executius, delegats, associats, coproductors) van buscant noves posicions davant les televisions, els mercats, les institucions i les noves tecnologies.
Els instruments de treball dels productors per analitzar els projectes, finançar-los, fabricar-los i vendre'ls, que fan créixer alhora a la pel·lícula, a aquells que ho han fet i les empreses propulsores, són cada cop més elaborats. Ja hi comença a haver un cos teòric amb el qual produir, unes disciplines i uns instruments dignes de ser confiscats.
Les línies de producte (autor, gran públic, saga, interactivitat, sèries, videojocs) i els territoris es perfilen amb la pràctica i la seva elecció condiciona la viabilitat futura de les empreses productores. La fiscalitat s'incorpora al finançament. Occident, audiovisualment parlant, continua oscil·lant entre la saturació i la innovació. Els continguts intel·ligents salten obstacles i perduren.
La nova proposta de Màster de Formació permanent en Producció i Distribució Cinematogràfica (MPDC), s'origina d'un projecte experimentat antic per primera vegada a la UPF (amb la col·laboració d'IDEC, ara Business School of Management) a l'any acadèmic 2011-12. El programa ha passat per un quinquenni de posada a punt a la UVIC (2015-20) i finalment es presenta a la seva nova edició madura i afinada al entorn acadèmic de la UAB.
El Màster pretén dominar els instruments que permetin la producció de pel·lícules òptimes
(des de qualsevol disciplina) i el desenvolupament dels productors cap a estils viables. Els professionals del sector en actiu, que expliquen els seus casos reals, permetran als nous professionals llançar-se cap a la seva pròpia línia de producció o entrar a formar part del organigrama d'una empresa productora odistribuïdora ja existent.
Presentem un programa docent sòlid defensat per més de cinquanta professionals de la indústria cinematogràfica a Catalunya, Espanya i Europa, amb alguns llaços cap a Llatinoamèrica, sota la direcció de Paco Poch, Doctor en Comunicació Audiovisual i amb una trajectòria de més de 40 anys en la producció i la distribució cinematogràfica independent, i Ludovico Longhi, doctor i professor lector al Departament de Comunicació i publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona.
-Direcció de producció
-Distribució i vendes internacionals
-Organització de festivals
-Incorporació a departaments de producció i coproducció de televisions
-Consultoria de projectes
-Incorporació als departaments de cinema d'institucions públiques i privades: ICEC, Film Comissió, Films Comissions, Acadèmies del Cinema, Media, Eurimages, Clústers, ICAA, etc.
-Incorporació a empreses dedicades al finançament cinematogràfic
-Gestió de sales de cinema i altres espais per exhibició cinematogràfica
Les empreses de producció i els productors (executius, delegats, associats, coproductors) van buscant noves posicions davant les televisions, els mercats, les institucions i les noves tecnologies.
Els instruments de treball dels productors per analitzar els projectes, finançar-los, fabricar-los i vendre'ls, que fan créixer alhora a la pel·lícula, a aquells que ho han fet i les empreses propulsores, són cada cop més elaborats. Ja hi comença a haver un cos teòric amb el qual produir, unes disciplines i uns instruments dignes de ser confiscats.
Les línies de producte (autor, gran públic, saga, interactivitat, sèries, videojocs) i els territoris es perfilen amb la pràctica i la seva elecció condiciona la viabilitat futura de les empreses productores. La fiscalitat s'incorpora al finançament. Occident, audiovisualment parlant, continua oscil·lant entre la saturació i la innovació. Els continguts intel·ligents salten obstacles i perduren.
La nova proposta de Màster de Formació permanent en Producció i Distribució Cinematogràfica (MPDC), s'origina d'un projecte experimentat antic per primera vegada a la UPF (amb la col·laboració d'IDEC, ara Business School of Management) a l'any acadèmic 2011-12. El programa ha passat per un quinquenni de posada a punt a la UVIC (2015-20) i finalment es presenta a la seva nova edició madura i afinada al entorn acadèmic de la UAB.
El Màster pretén dominar els instruments que permetin la producció de pel·lícules òptimes
(des de qualsevol disciplina) i el desenvolupament dels productors cap a estils viables. Els professionals del sector en actiu, que expliquen els seus casos reals, permetran als nous professionals llançar-se cap a la seva pròpia línia de producció o entrar a formar part del organigrama d'una empresa productora odistribuïdora ja existent.
Presentem un programa docent sòlid defensat per més de cinquanta professionals de la indústria cinematogràfica a Catalunya, Espanya i Europa, amb alguns llaços cap a Llatinoamèrica, sota la direcció de Paco Poch, Doctor en Comunicació Audiovisual i amb una trajectòria de més de 40 anys en la producció i la distribució cinematogràfica independent, i Ludovico Longhi, doctor i professor lector al Departament de Comunicació i publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Sortides professionals
-Producció executiva-Direcció de producció
-Distribució i vendes internacionals
-Organització de festivals
-Incorporació a departaments de producció i coproducció de televisions
-Consultoria de projectes
-Incorporació als departaments de cinema d'institucions públiques i privades: ICEC, Film Comissió, Films Comissions, Acadèmies del Cinema, Media, Eurimages, Clústers, ICAA, etc.
-Incorporació a empreses dedicades al finançament cinematogràfic
-Gestió de sales de cinema i altres espais per exhibició cinematogràfica
Pràctiques
Els màsters i postgraus propis de la UAB poden preveure o facilitar la realització de pràctiques acadèmiques externes en empreses o institucions amb la finalitat que l'estudiant assoleixi un grau d'experiència professional que li faciliti la inserció o la promoció en l'àmbit laboral.
Per a aquest estudi, són possibles les pràctiques no curriculars (optatives):
- No curriculars
Com a alumne matriculat a la UAB, disposes d’accés al portal de l'ocupació de la Universitat, el Servei d'Ocupabilitat mitjançant el qual pots participar en processos de selecció, tant per a estades de pràctiques no curriculars com per aconseguir un contracte de treball. En ambdós casos, cal que t’inscriguis a l’aplicació Nexus.
Beques i ajuts
Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat
Contacte
Maria Reyes Montes Castro