Continguts
El programa s'estructura en mòduls, referint-se cada un a la formació en una àrea específica o habilitat. L'alumne ha de completar 10 mòduls obligatoris (98 crèdits) i 2 mòduls optatius (12 crèdits) i el treball de fi de màster.
El pla d'estudis inclou un breu programa teòric (50 hores en total), una amplia pràctica clínica, amb col.laboració tutoritzada a l'assistència, sessions clíniques i seminaris, formació pràctica en tècniques específiques de l'especialitat, i la realització d'un treball d'investigació.
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Atenció a pacients hospitalitzats amb patologia respiratòria i interconsultes |
15 ECTS |
Obligatòria |
Atenció a pacients ambulatoris amb patologia respiratòria |
15 ECTS |
Obligatòria |
Fibrosi quística |
15 ECTS |
Obligatòria |
Asma bronquial i Bronquitis obstructives i sibilants en lactants i nens. Aerosolteràpia |
9 ECTS |
Obligatòria |
Altres patologies específiques: Infeccions pulmonars agudes i cròniques. Malformacions congènites |
6 ECTS |
Obligatòria |
Diagnòstic i tractament al.lergològic |
10 ECTS |
Obligatòria |
Funció pulmonar en el nen col.laborador |
6 ECTS |
Obligatòria |
Broncoscòpia flexible pediàtrica i neonatal |
6 ECTS |
Obligatòria |
Diagnòstic per la imatge |
10 ECTS |
Obligatòria |
Experiència en ensenyança especialitzada |
6 ECTS |
Obligatòria |
Funció pulmonar en lactants |
6 ECTS |
Optativa |
Estudis de son |
6 ECTS |
Optativa |
Maneig de nens dependents de tecnologia |
6 ECTS |
Optativa |
Transplantament pulmonar |
6 ECTS |
Optativa |
Proves d'esforç cardiopulmonar |
6 ECTS |
Optativa |
Treball fi de màster. Investigació en pneumologia pediàtrica |
10 ECTS |
Obligatòria |
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- Valorar les diferents possibilitats diagnòstiques en nens amb malalties respiratòries cròniques.
- Reconèixer els principals aspectes del maneig del nens amb asma bronquial
- Aplicar un enfoc multidisciplinari a la cura del nens amb fibrosi quística.
- Aplicar les diferents proves d'estudi de la patologia al.lèrgica respiratòria.
- Discriminar las proves i tractaments necessaris pels nens hospitalitzats amb patologies respiratòries.
- Inferir una proposta diagnòstica i terapèutica a partir de les dades clíniques i exploracions complementàries que li presentin el metges consultants d'altres especialitats.
- Reconèixer les necessitats del nens amb teràpies respiratòries domiciliàries.
- Identificar les alteracions presents a les proves de diagnòstic per la imatge.
- Utilitzar de manera adequada les proves d'estudi de la funció pulmonar en el nen.
- Aplicar la experiència pràctica en la realització i interpretació de les tècniques de broncoscòpia en el nen.
- Valorar les indicacions de biòpsia pulmonar y reconèixer les principals alteracions a l'estudi patològic.
Competències transversals
- Recollir, analitzar i sintetitzar informació científica.
- Comunicar oralment i per escrit dades científiques.
- Treballar en equip, establint la adequada relació amb d'altres professionals.
- Aplicar el raonament crític.
- Respectar l'ètica i la integritat intel.lectual.
- Ser capaç d'avaluar la qualitat de la activitat realitzada.
- Gestionar la organització d'un projecte.
- Adquirir capacitat per a enfrontar-se a noves situacions i a la solució de problemes.
Títol que s'obté
Màster de Formació Permanent en Pneumologia Pediàtrica