Continguts
Està estructurat en dos cursos amb ensenyaments teòrics i pràctics en consultes externes i sales d'admissions de pacients amb interès neuropsicològic.
El seu objectiu és capacitar als professionals de la salut interessats en la clínica neuropsicològica, tant en l'exploració i diagnòstic com en la rehabilitació cognitiva dels trastorns secundaris a una lesió cerebral.
El seus estudis inclouen 90 crèdits (40 teòrics, 40 pràctis i 10 de treball de fi de màster) tipus ECTS, tots obligatoris, repartits en 6 mòduls. El crèdits teòrics s'imparteixen a la Facultat de Medicina-UAB (HSCSP) i els pràctics al Servei de Neurologia de l'Hospital de la Sta Creu i Sant Pau(HSCSP) de Bacelona i complementàriament al Servei de Neurologia de l'Hospital Institut Universitari Dexeus de Barcelona i altres centres colaboradors.
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Fonaments en Neurociències |
15 ECTS |
Obligatòria |
Neuropsicologia bàsica i clínica |
15 ECTS |
Obligatòria |
Clínica neuropsicològica en neurociències mèdiques |
15 ECTS |
Obligatòria |
Pràcticum de clínica neuropsicològica |
15 ECTS |
Obligatòria |
Rehabilitació neuropsicològica |
15 ECTS |
Obligatòria |
Treball de fi de màster |
15 ECTS |
Obligatòria |
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- Efectuar una exploració completa de tipus neuropsicològic en pacients adults
- Efectuar una exploració neuropsicològica adaptada a pacients infants i adolescents
- Elaborar el diagnòstic i el pronòstic de patologies neuropsicològiques
- Dictaminar el diagnòstic diferencial amb patologies psiquiàtriques
- Establir un pla integral de rehabilitació neuropsicològica
- Efectuar el seguiment i avaluació d'un pla de rehabilitació neuropsicològica integral
- Establir línies de recerca neuropsicològica
- Elaborar comunicacions orals de casos clínics
- Formular adaptacions curriculars en pacients escolaritzats
- Responsabilitzar-se d'un gabinet, servei o unitat de Neuropsicologia en qualsevol dels nivells sanitaris.
Competències transversals
- Saber aplicar els recursos reconeguts com neuropsicològics en els àmbits de la Medicina (Neurologia, Neurocirurgia, Psiquiatria, Medicina Interna,...)
- Saber aplicar els recursos neuropsicològics en els àmbits de la Psicologia i Psicopedagogia
- Actuar de forma interdisciplinària i cooperar en equips multidisciplinaris
- Saber respectar els principis deontològics en el maneig dels pacients i en la recerca
- Gestionar noves tecnologies i els recursos d'actualització dels nous coneixements
- Mostrar habilitats en la presa de decisions en el camp de la salut
- Trobar informació dels avenços mitjançant la literatura científica
- Elaborar bases de dades de recerca i d'aplicació clíniques
- Participar activament en sistemes de control de qualitat en el camp de la salut
- Fer estimacions de les despeses econòmiques derivades d'actuacions professionals
Títol que s'obté
Màster de Formació Permanent en Neuropsicologia: Diagnòstic i Rehabilitació Neuropsicològica