Continguts
- Anàlisi d'enquestes, escenaris i comportament electoral
- Partits, mitjans, lobbies i consultors: els actors de la política
- Comunicació i creació del missatge: des d'institucions a partits i mitjans
- Campanyes electorals; planificació, implementació i imatge
- Governança i comunicació institucional
- Pràctiques professionals
- Treball de Fi de Màster
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Anàlisi d'enquestes, escenaris i comportament electoral |
12 ECTS |
Obligatòria |
Partits, mitjans, lobbies i consultors: els actors de la política |
12 ECTS |
Obligatòria |
Comunicació i creació del missatge: des d'institucions a partits i mitjans electorals |
12 ECTS |
Obligatòria |
Campanyes electorals: planificació, implementació i imatge electoral |
12 ECTS |
Obligatòria |
Governança i comunicació institucional |
12 ECTS |
Obligatòria |
Pràctiques curriculars |
15 ECTS |
Obligatòria |
Treball fi de màster |
15 ECTS |
Obligatòria |
Programes relacionats
Postgrau en Anàlisi i Comunicació Política
Postgrau en Comunicació Política i Institucional
Curs en Anàlisi d'Enquestes, Escenaris i Comportament Electoral
Curs en Campanyes Electorals: Planificació, Implementació i Imatge Electoral
Curs en Comunicació i Creació del Missatge: des de Institucions a Partits i Mitjans
Curs en Partits, Mitjans, Lobbies i Consultors: els Actors de la Política
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- Realitzar enquestes i les característiques que es derivin per l'anàlisi del comportament polític
- Identificar els marcs i enfocaments teoricoconceptual que fonamenten el comportament electoral i la comunicació política
- Identificar mitjançant discussió, des d'una perspectiva teoricoaplicada, sobre els principals actors de la política
- Identificar les diferents tipologies de comunicació política per l'adequació del missatge a través de casos pràctics i reals.
- Identificar la importància del missatge i l'organització de les estratègies necessàries per a la seva difusió
- Realitzar una campanya electoral completa a través de tallers i pràctica real.
- Identificar els elements que conformen la governança i la comunicació institucional
- Definir un projecte de recerca o avaluació a l'àmbit de la comunicació política
- Interpretar les enquestes analitzant els diferents escenaris polítics, establint estratègies i relacionant segmentació i votants
- Analitzar els actors polítics com a partits, grups de pressió i poder, mitjans de comunicació o consultors polítics
- Analitzar diferents polítiques públiques, amb perspectiva de gènere, tant en el procés d'elaboració com d'implementació, avaluació i explicació d'eines i processos
- Elaborar discursos polítics, argumentaris, eslògans o notes, treballant l'oratòria i la redacció, demostrant capacitat creativa, flexibilitat i originalitat
- Aplicar estratègies per a la creació de portaveus polítics i candidats amb capacitat de lideratge polític, negociació, treball en equip i resolució de conflictes.
- Elaborar marcs conceptuals de la comunicació política i la seva aplicació a la pràctica professional.
- Planificar campanyes electorals per desenvolupar habilitats de direcció
- Organitzar la governança i la posada en marxa de gabinets de govern, aplicant estratègies per liderar en crisi i gestió de la comunicació
- Demostrar capacitat d'autoaprenentatge i autoexigència per aconseguir una feina eficient
- Validar amb tècniques quantitatives i qualitatives danàlisi la seva aplicació en els processos de recerca i la interpretació denquestes i escenaris.
- Dissenyar estratègies d'influència amb grups de pressió aplicant tècniques de negociació a l'establiment de relacions institucionals amb lobbies, partits, institucions i altres actors polítics
- Planificar estratègies comunicatives per a la difusió del missatge polític, dissenyant i sistematitzant la creació - Construir candidats i portaveus amb estratègies de storytelling i comunicació líquida
- Planificar estratègies de campanya electoral, dissenyant eslògans, imatges, aplicant tècniques de neuromàrqueting i psicologia
- Conceptualitzar la creació de campanyes de participació ciutadana i marca-ciutat a través de tècniques de màrqueting de confiança
- Prioritzar accions per gestionar crisis comunicatives i dacció de govern
- Gestionar el temps de manera adequada per ser capaç de planificar tasques a curt, mitjà i llarg terminis
Títol que s'obté
Màster de Formació Permanent en Màrketing Polític: Estratègies i Comunicació Política