Mòdul 1. Diploma d'especialització Anàlisi i Intervenció Socio-Ambiental:Entorns Urbans, Comunitat i Sostenibilitat
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Conceptes bàsics per a la intervenció socio-ambiental i la sostenibilitat |
10 ECTS |
Obligatòria |
Contextos urbans, participació i educació ambiental |
10 ECTS |
Obligatòria |
Tecnometodològic per l'anàlisi i intervenció socio-ambiental |
10 ECTS |
Obligatòria |
Mòdul 2. Diploma d'especialització Gestió Ambiental a l'Empresa i a l'Administració Pública: Recursos, Comunicació i Canvi
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Gestió ambiental i sostenibilitat |
10 ECTS |
Obligatòria |
Conceptes i experiències de gestió ambiental |
10 ECTS |
Obligatòria |
Tecnometodològic per a la gestió ambiental |
10 ECTS |
Obligatòria |
Mòdul 3. Màster de formació permanent
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Pràctiques professionals |
15 ECTS |
Obligatòria |
Mòdul 4. Treball de fi de màster
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Treball de fi de màster |
15 ECTS |
Obligatòria |
Itineraris
El màster de formació permanent en Intervenció i Gestió Ambiental: Persona i Societat inclou: el Diploma d'especialització en Anàlisi i Intervenció Socioambiental:Entorns Urbans, Comunitat i Sostenibilitat, i el Diploma d'especialització en Gestió Ambiental a l'Empresa.
Programes relacionats
Postgrau en Anàlisi i Intervenció Socioambiental: Entorns Urbans, Comunitat i Sostenibilitat
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
-Conèixer els fonaments bàsics de la gestió ambiental tenint en compte les aportacions teòriques de la psicologia.
-Saber interpretar i aplicar la legislació ambiental.
-Ser capaç de fer l'anàlisi del medi físic i del medi social en el qual desenvolupa la seva activitat professional.
-Conèixer els indicadors i sistemes d'avaluació i gestió ambiental.
-Mostrar domini per a l'anàlisi, comprensió i acció sobre les dinàmiques organitzacionals, tant dels entorns empresarials com de la societat civil.
-Mostrar domini en la utilització de metodologies, recursos i instruments específics que van emergint en el camp de la gestió ambiental.
-Mostrar domini i habilitats per la redacció i desenvolupament de projectes de gestió ambiental.
-Conèixer i poder utilitzar els processos de formació de valors i actituds que incideixen en la concretització de comportaments individuals i socials.
-Mostrar domini per a l'anàlisi, comprensió i acció sobre les dinàmiques i els processos implicats en el comportament de les persones i les seves formes d'estar en el món, determinants en la qüestió ambiental.
-Ser capaç d'analitzar i comprendre les dinàmiques dels ecosistemes en que actua
-Ser capaç d'analitzar i comprendre les dinàmiques territorials i urbanes, tant en les seves dimensions de producció i transformació de l'espai com en les seves dimensions socioeconòmiques.
-Disposar de coneixements i habilitats per actuar sobre els processos comunicacionals, en la moderació de grups, en la mediació i en la conducció de grups de treball, tant de professionals com de ciutadans.
-Mostar domini i habilitats per estimular i moderar processos participatius.
-Mostar domini i habilitats en la creació de programes i campanyes, tant de promoció com d'educació ambiental.
-Mostrar domini en la utilització de metodologies quantitatives i qualitatives necessàries per a l'anàlisi de la situació en la qual se'l requereix.
-Saber detectar i definir les necessitats d'un entorn.
-Mostrar domini i habilitats per la redacció i desenvolupament de projectes d'intervenció socioambiental.
-Ser capaç de fer l'anàlisi i diagnosi d'un entorn socioambiental.
-Ser capaç de fer l'anàlisi del medi físic i del medi social en el qual desenvolupa la seva activitat professional.
-Saber definir els objectius d'una intervenció o gestió ambiental. Ser capaç d'avaluar els efectes d'una intervenció i de les decisions preses en la gestió
-Ser capaç d'avaluar els efectes d'una intervenció i de les decisions preses en la gestió.
Competències transversals
-Tenir la capacitat de valorar l'impacte social i mediambiental d'actuacions en el seu àmbit.
-Tenir capacitat d'anàlisi, de síntesi, de visions globals i d'aplicació dels sabers a la pràctica.
-Tenir habilitats per treballar eficaçment i eficientment en equip disciplinar i interdisciplinar, i saber trobar els suports disciplinaris específics necessaris per a cada cas o situació.
-Tenir capacitat de cercar i integrar nous coneixements i actituds.
-Tenir capacitat de manifestar visions integrades i sistèmiques.
-Saber formular, dissenyar i gestionar projectes.
-Comprendre i d'expressar-se oralment i per escrit en català i castellà i en una tercera llengua, amb domini del llenguatge especialitzat de la disciplina.
-Tenir la capacitat d'anàlisi, de síntesi, de visions globals i d'aplicació dels sabers a la pràctica.
Títol que s'obté
Màster de formació Permanent en Intervenció i Gestió Ambiental: Persona i Societat