Continguts
El pla d'estudis té un total de 6 mòduls teòrics que serviran per establir la base de coneixement necessària per realitzar el mòdul de pràctiques i desenvolupar un treball final de màster (TFM) on l'estudiant durà a terme una recerca proactiva relacionada amb la gestió científica. Durant aquest pla d'estudis es pretén que l'alumnat adquireixi habilitats, coneixements i competències que permetin exercir la gestió de la ciència.
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Understanding the Health System and its research needs |
6 ECTS |
Obligatòria |
How will we land our idea into a project? The Scientifc Manager & competences to build a solid Scientific manager profile |
9 ECTS |
Obligatòria |
Key pathways to Valorise Research Outcomes |
6 ECTS |
Obligatòria |
Ethical standards & regulatory, legal procedures |
6 ECTS |
Obligatòria |
Ways to communicate and disseminate Science |
6 ECTS |
Obligatòria |
Institutional Strategia & Management |
6 ECTS |
Obligatòria |
Intership |
15 ECTS |
Obligatòria |
Final Master thesis |
6 ECTS |
Obligatòria |
Itineraris
El diploma 4627 Science Management forma part del màster
Programes relacionats
Postgrau en Management of Biomedical Sciences
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- Determinar les carcaracterístiques de l'entorn biosanitari actual.
- Informar sobre les polítiques nacionals i internacionals.
- Identificar el paper del Scientific Manager i del seu entorn.
- Desenvolupar habilitats de gestió i treball en equip per l'optimització de tasques.
- Determinar les eines necessàries per coordinar, escriure i desenvolupar una proposta
científica.
- Integrar les habilitats adquirides per coordinar i gestionar un projecte.
- Desenvolupar pensament creatiu i estratègic per afrontar situacions.
- Desenvolupar habilitats de lideratge i gestió de conflictes, imprescindibles en la gestió
d'equips dins d'organitzacions.
- Adquirir competències de negociació i transferència de tecnologia.
- Assolir aptituts sobre protecció, llicència i transferència de coneixement i resultats
científics.
- Analitzar l'associació entre innovació i impacte.
- Definir i explicar les normes ètiques i regulació de la investigació clínica i preclínica.
- Definir les consideracions específiques de la recerca amb models animals.
- Interpretar la importància del Data Management.
- Descriure el funcionament de les associacions de pacients i entendre el rol dels pacients en
la investigació científica.
- Avaluar la importàcia de les publicacions científiques.
- Desenvolupar habilitats comunicatives per transmetre el coneixement correctament i conèixer
els recursos comunicatius per millorar la disseminació i divulgació científica.
- Identificar els òrgans que formen part de les institucions de recerca.
- Contrastar les diferents estratègies existents per formar grups de treball.
- Adquirir habilitats per dissenyar el pla estratègic d'una institució.
Competències transversals
- Adquirir habilitats, coneixements i competències que permetin exercir la gestió de la ciència
en tots els seus àmbits.
- Aprendre a gestionar projectes de recerca.
- Adquirir les competències per realitzar assessorament científic:
- Aprendre a gestionar i eventualment dirigir centres o institucions públiques.
- Organitzar i planificar institucions mitjançant la formació d'equip.
- Adquirir un compromís ètic amb la recerca.
- Practicar i adquirir les habilitats comunicatives professionals imprescindibles del sector.
- Analitzar i resoldre conflictes sorgits de la pràctica professional diària.
- Utilitzar els recursos adreçats a l'assoliment dels estàndards de qualitat.
Títol que s'obté
Màster de Formació Permanent en Health and Science Management