Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Des de les arrels a la projecció de la dansa moviment teràpia |
9 ECTS |
Obligatòria |
Intervencions en dansa moviment teràpia |
6 ECTS |
Obligatòria |
Autoexperiència i autoanàlisi I |
12 ECTS |
Obligatòria |
Pilars teòrics de la dansa moviment teràpia |
9 ECTS |
Obligatòria |
Metodologia contrastada: investigació |
6 ECTS |
Obligatòria |
Pràctica clínica supervisada I |
9 ECTS |
Obligatòria |
Pràctica clínica supervisada II |
9 ECTS |
Obligatòria |
Aprofundiment en la observació i l'anàlisi |
9 ECTS |
Obligatòria |
Autoexperiència i autoanàlisi II |
9 ECTS |
Obligatòria |
Fonaments teòrics i intervencions en dansa moviment teràpia |
10 ECTS |
Obligatòria |
Pràctica clínica supervisada III |
12 ECTS |
Obligatòria |
Pràctica clínica supervisada IV |
10 ECTS |
Obligatòria |
Treball de final de màster |
10 ECTS |
Obligatòria |
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- Identificar, reconèixer i relacionar les tècniques bàsiques d'intervenció en DMT. Adquirir i ampliar un vocabulari anatòmic, analitzar els moviments del propi cos per tal d'explorar i identificar els possibles significats.
- Desenvolupar les habilitats de comunicació interpersonal i terapèutica. Definir la capacitat emocional i empàtica de l'estudiant per poder treballar amb pacients afectats per trastorns greus. Reconèixer i identificar possibilitats d'intervenció en el context clínic.
- Conèixer i relacionar els coneixements teòrics sobre els diferents corrents psicoterapèutics i aplicar-los en el desenvolupament de la pràctica clínica. Identificar les connexions entre la teoria i la pràctica clínica
- Identificar, diferenciar i relacionar les variables que afecten la dinàmica d'un grup. Aprendre a diagnosticar i afrontar els fenòmens d'un grup entenent el seu desenvolupament i deixant constància de les fases per les quals sol passar.
- Utilitzar i posar en pràctica els diferents sistemes d'anàlisi de moviment. Conèixer perfils de moviment i les seves diferents psicopatologies. Identificar els moviments significatius de les bases evolutives psicosocials. Identificar patrons patològics i normals en la interacció de mare i infant.
- Organitzar l'espai terapèutic. Desenvolupar les habilitats de comunicació interpersonal i terapèutica en les diferents poblacions de la pràctica clínica.
- Identificar la problemàtica i les possibles necessitats de les diferents poblacions ateses en la pràctica clínica.
- Demostrar la capacitat de treball dins d'un equip de professionals, iniciant-se en la pràctica clínica. L'alumne serà capaç de desenvolupar i portar casos clínics sota supervisió grupal.
- Reconèixer i relacionar l'ús dels conceptes de transferència i contratransferència.
- Aplicar i sintetitzar els nous coneixements i competències adquirits durant la formació i l'ús de bibliografia especialitzada. Capacitat d'estructurar, formular i desenvolupar un treball d'investigació obligatori per assolir el títol de màster de formació permanent.
Competències transversals
- Desenvolupar capacitats per reflexionar sobre el contingut i el procés de la pròpia pràctica terapèutica.
- Aprendre a adaptar-se a situacions noves i treballar en equip.
- Aprendre a coordinar altres professionals i equips multidisciplinaris, i a cooperar-hi.
- Resoldre els problemes que es puguin produir en la pràctica professional.
- Reconèixer temàtiques interculturals i de diversitat.
- Conèixer possibilitats i mètodes de recerca.
- Integrar una perspectiva ètica al treball clínic.
Títol que s'obté
Màster de Formació Permanent en Dansa Moviment Teràpia