Continguts

1. Cures Infermeres al Nounat: Aquesta assignatura introdueix els conceptes bàsics i les teories fonamentals relacionades amb les cures infermeres al nounat. Es fa una èmfasi especial en la comprensió dels processos fisiològics, nutricionals i de desenvolupament inicials, així com en la planificació i gestió d'intervencions infermeres específiques per a aquesta etapa de vida.
2. Cures Infermeres a l'infant: Assignatura que se centra en les cures infermeres per a infants des dels primers mesos fins a l'adolescència primerenca. Els estudiants aprendran sobre el desenvolupament físic i psicològic, les malalties pediàtriques més comunes, i les estratègies per a una atenció segura i efectiva en aquest grup d'edat.
3. Cures Infermeres a l'Adolescent: Aquesta assignatura aborda les particularitats de l'atenció infermera durant l'adolescència. Es posa una èmfasi especial en els canvis físics, emocionals i socials que experimenten els adolescents, així com en les tècniques d'intervenció infermera per abordar les necessitats específiques d'aquesta etapa de vida.
4. Pràcticum en Entorns Pediàtrics: Estada pràctica en entorns clínics especialitzats en pediatria, on els estudiants poden aplicar els coneixements teòrics adquirits. Sota la supervisió de professionals de la salut, els estudiants participaran en la cura directa dels pacients, desenvolupant habilitats clíniques avançades i adquirint experiència en la gestió de casos complexos.
5. Treball de Final de Màster: Desenvolupament d'un projecte de recerca original, sota la supervisió d'un tutor acadèmic. Aquest treball permet als estudiants demostrar la seva capacitat per integrar i aplicar els coneixements adquirits al llarg del màster, contribuint al desenvolupament de la pràctica infermera en l'àmbit pediàtric.

Assignatura Crèdits Caràcter

Cures Infermeres al Nounat

12 ECTS

Obligatòria

Cures Infermeres a l’Infant

12 ECTS

Obligatòria

Cures Infermeres a l’Adolescent

12 ECTS

Obligatòria

Pràcticum

15 ECTS

Obligatòria

Treball de fi de Màster

9 ECTS

Obligatòria

Competències bàsiques

- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.

- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.

- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.

- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.

- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.

 

Competències específiques

Coneixements

- KT01 Descriure els fonaments teòrics i metodològics de la infermeria pediàtrica i la responsabilitat infermera en les cures avançades al nounat, infant i adolescent en els diferents nivells assistencials, tot integrant el coneixement de la legislació vigent, el respecte als drets dels pacients pediàtrics i les seves famílies, i els valors professionals de la cura.
- KT02 Reconèixer les respostes psicològiques, socials i emocionals del nounat, infant i adolescent davant de situacions de salut i malaltia, i valorar les intervencions infermeres orientades a millorar la seva experiència i afavorir un desenvolupament integral.
- KT03 Indicar els procediments terapèutics, tècnics i farmacològics en l'àmbit de les cures pediàtriques avançades, aplicant criteris de seguretat i qualitat, i assegurant el compliment de la legislació i normatives vigents.

Habilitats

- ST01: Desenvolupar sistemes d'organització de l'atenció dirigits al nounat, infant i adolescent, així com a les seves famílies, integrant principis de gestió i lideratge en infermeria pediàtrica.
- ST02: Programar cures infermeres pediàtriques dirigides a individus i famílies, centrades en la consecució de resultats en salut, mitjançant el desenvolupament d'estratègies de gestió i coordinació en l'àmbit neonatal i pediàtric.
- ST03: Aplicar un enfocament d'equitat i perspectiva de gènere en l'avaluació de les necessitats específiques dels pacients pediàtrics i les seves famílies, ajustant les intervencions infermeres per garantir una atenció equitativa i personalitzada.
- ST04: Desenvolupar el pensament crític i reflexiu en la resolució de problemes, la presa de decisions i l'aprenentatge continu dins l'exercici professional de la infermeria especialitzada en neonatologia i pediatria.
- ST05: Analitzar les evidències i dades per a la realització d'investigacions en infermeria neonatal i pediàtrica, per tal de millorar les competències professionals delsinfermers en aquest àmbit.

Competències

- CT01 Planificar cures infermeres pediàtriques de manera integral i contínua, assegurant la qualitat, seguretat, salut i benestar de nounats, infants, adolescents i les seves famílies, basant-se en l'evidència científica, la legislació vigent i les guies de pràctica clínica, tot integrant el dret a la informació, la participació i l'autonomia en la presa de decisions,
- CT02 Construir una comunicació i una relació terapèutica respectuosa, assertiva i efectiva amb els infants, adolescents, les seves famílies i els equips de professionals sanitaris, adaptant el llenguatge i l'enfocament segons l'edat i la maduresa dels pacients, en el marc d'una atenció integral i sense prejudicis, que garanteixi el respecte a les seves opinions, creences i valors, així com a la seva intimitat i confidencialitat.
- CT3 Proposar estratègies de promoció i educació per a la salut infantil i adolescent, fomentant l'autocura, les conductes preventives i terapèutiques, millorant la salut i el benestar dels infants i adolescents, minimitzant el sofriment, els riscos i les discapacitats.
- CT04 Integrar-se efectivament en equips interprofessionals en el context de les cures pediàtriques i de l'adolescent, millorant la salut i la cura d'aquests pacients, aplicant estratègies per afavorir la integració i l'efectivitat de les cures proporcionades.
- CT05 Construir el lideratge en les cures pediàtriques i en els equips interprofessionals dins del sistema sanitari i social, promovent una cultura de qualitat, seguretat i millora contínua en l'atenció a infants i adolescents.
- CT06 Sistematitzar la capacitat de treball autònom, autoanàlisi i autocrítica en el desenvolupament de propostes acadèmiques i professionals en l'àmbit de la infermeria pediàtrica i de l'adolescent.
- CT07 Estimar els objectius de desenvolupament sostenible en la pràctica infermera pediàtrica, garantint una atenció equita

Títol que s'obté

Màster de Formació Permanent en Cures Infermeres al Infant i a l'Adolescent