- Diploma d'Especialització UAB
- Codi de l'estudi: 4353/5
- 5a edició
- Modalitat: Online
- Crèdits: 30 ECTS
- Inici: 21/10/2024
- Final: 30/03/2026
- Places: 30
- Orientació: Professional
- Preu: 2950 €
-
Preu especial 2862 €
Col·lectiu d'aplicació: Alumni FUAB de Cursos o mòduls. Socis de ABADIB (Associació de Bibliotecaris, Arxivers i Documentalistes de les Illes Balears)
Preu especial 2714 €
Col·lectiu d'aplicació: Membres de l'Associació de Professionals de l'Arxivística i la Gestió dels Documents de Catalunya (AAC)
- Idioma de docència: Castellà
- Lloc: Online
Formació especialitzada en línia que capacita els professionals de l'arxivística per a la gestió, el tractament i la preservació dels documents electrònics.
El diploma d'especialització en Gestió de Documents Electrònics, en línia i en castellà, incorpora els últims avenços en els àmbits de la gestió dels documents electrònics, les tecnologies d'accés, l'ús i la reutilització de la informació digital, les polítiques de transparència, l'accessibilitat, i l'administració electrònica.
En un únic any acadèmic, aporta les eines necessàries per donar resposta a les demandes de la societat del coneixement i de l'administració electrònica en organitzacions públiques i privades. Té en compte els diversos aspectes que han de permetre una correcta gestió dels documents, tant els normatius i legals com els tecnològics i, sobretot, els aspectes relacionats amb la seva gestió i tractament. La docència és impartida per professorat acadèmic i professionals de reconegut prestigi dels àmbits que integren el pla d'estudis.
Està dirigit principalment a professionals actius en organització, tractament, gestió, preservació i difusió de documents electrònics o informació digital. També pot ser d'interès per a professionals de qualitat, informàtica i administració de sistemes, transformació tecnològica, advocacia o comunicació, entre d'altres.
Sortides professionals
- L'administració pública, com a impulsora de l'administració electrònica: estatal, autonòmiques, diputacions, consells comarcals, ajuntaments.- Organitzacions, entitats privades i empreses: universitats, associacions i col·legis professionals, centres docents, institucions eclesiàstiques, entitats financeres, immobiliàries, sector sanitari i clínic, mitjans de comunicació, etc.
- Empreses de serveis documentals i arxivístics: consultoria, organització d'arxius, serveis de digitalització, sistemes de seguretat, destrucció i aplicacions informàtiques, entre d'altres.
Els màsters i postgraus propis de la UAB poden preveure o facilitar la realització de pràctiques acadèmiques externes en empreses o institucions amb la finalitat que l'estudiant assoleixi un grau d'experiència professional que li faciliti la inserció o la promoció en l'àmbit laboral...
Aquestes pràctiques poden ser curriculars (obligatòries) o no curriculars (optatives).
- Curriculars
Les pràctiques curriculars són aquelles que s’inclouen al currículum dels estudis i, per tant, cal superar-les per obtenir la titulació. La coordinació del teu programa t’explicarà el detall de com, on i en quines condicions cal realitzar-les.
- No curriculars
Les pràctiques extra curriculars són les que no s’inclouen al currículum dels estudis. Pots optar a fer-les de més a més. La coordinació del teu programa t’explicarà el detall de com, on i en quines condicions es poden realitzar.
Beques i ajuts
En el portal de beques de la UAB trobareu informació sobre convocatòries d'ajuts, beques, premis o subvencions destinats a la comunitat universitària..
Consulta la informació a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
FUAB Formació. Arxivística i Gestió de Documents
Contacte
Maria Aguilera Fernández
Telèfon: 935929710