Continguts
El programa s'estructura en base a dos eixos temàtics: patologia i valoració i intervenció.
Es dividirà en dues assignatures que tindran una part d'avaluació intrínseca del coneixement adquirit i una altra part que consistirà en un sumatori de 4 mòduls (dos per assignatura) per plantejar, raonar, avaluar i intervenir un cas clínic que serà exposat en el darrer seminari.
| Assignatura | Crèdits | Caràcter |
|---|---|---|
Desenvolupament normal i patològic en la primera infància; principals afectacions en la població pediàtrica. |
15 ECTS |
Obligatòria |
Rol del fisioterapeuta pediàtric en els diferents àmbits: valoració i intervenció basada en l'evidència |
15 ECTS |
Obligatòria |
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- KT01: Explicar el funcionament del desenvolupament motriu en la infància.
- KT02: Distingir els indicadors d'anomalies en el funcionament del nen.
- KT03: Reconèixer les principals patologies que afecten la funció del nen.
- KT04: Descriure el rol del fisioterapeuta en els diferents entorns de treball.
- ST01: Utilitzar la comunicació adequadament en el treball amb nens i les seves famílies.
- ST02: Identificar els paràmetres i la informació rellevants en el procés de valoració del nen.
- ST03: Programar una intervenció adequada al perfil del nen i la seva patologia.
- ST04: Seleccionar les ajudes tècniques apropiades a les dificultats del nen.
- CT01: Seleccionar procediments davaluació en fisioteràpia pediàtrica, amb validesa i fiabilitat contrastades.
- CT02: Planificar la intervenció en fisioteràpia pediàtrica més eficient; controlar i avaluar les respostes, utilitzant l'evidència científica.
- CT03: Sistematitzar el Pla d'Intervenció en Fisioteràpia atenent al principi d'individualitat de l'usuari, utilitzant les eines terapèutiques específiques de la Fisioteràpia Pediàtrica.
- CT04: Compilar els coneixements sobre desenvolupament, aprenentatge i control del moviment del nen, així com de les patologies més comunes en la infància.
Títol que s'obté
Diploma d'Especialització en Fisioteràpia Pediàtrica