Continguts
Planificació Estratègica de la Comunicació Digital 9 ECTS
L'alumnat treballarà els fonaments de la comunicació publicitària a Internet, així com les bases de la planificació estratègica (anàlisi del consumidor, de l'entorn, de marca, de competència, posicionament, medicions i segmentacions, etc.) com a primera etapa d'elaboració de campanyes publicitàries. Repassaran també les tendències actuals de la comunicació digital, i posaran en pràctica tots aquests conceptes en diferents exercicis aplicats. Finalment, veuran les possibilitats que ofereixen plataformes socials (Facebook/Instagram, Twitter, Linkedin, etc.) per a plantejar campanyes.
Creativitat Aplicada a l'Entorn Digital 6 ECTS
L'alumnat descobrirà la nova realitat de la creativitat en el món digital i la seva repercussió en el procés creatiu. En primer lloc, treballaran diferents tècniques i teories creatives existents d'autors de referència, i les posaran en pràctica amb la metodologia Canvas. D'altra banda, revisaran les passes del procés creatiu i treballaran en la generació d'idees i accions de comunicació creatives per a marques reals; tan explotant el potencial dels mitjans i canals de nova generació, com projectant les marques cap al futur mitjançant l'ús de la tecnologia. Finalment, aprendran dels millors casos pràctics i entendran les claus per a avaluar la creativitat dels missatges publicitaris amb bon criteri.
Màrqueting Digital 9 ECTS
Durant aquestes sessions els alumnes rebran xerrades de professionals a manera de cicle de conferències, que els mostraran les diferents eines i disciplines específiques del màrqueting digital, necessàries a l'hora de plantejar una campanya de comunicació en entorns digitals, tant des del punt de vista més tècnic com d'habilitats personals. Està dividit en 7 blocs diferents: estratègies en xarxes socials, mobile i apps, tecnologia aplicada a la comunicació digital, comerç electrònic, usabilitat, legislació i advergaming.
Campanya de Comunicació Digital 6 ECTS
Els alumnes rebran un briefing d'un client real. A partir d'aquest, hauran de desenvolupar una campanya de comunicació digital que hauran de presentar al final. Durant el procés comptaran amb diverses sessions de tutoria (tan estratègica com creativa) i validació dels avenços que vagin entregant. Aquesta campanya es realitzarà en grups, que es formaran al principi del curs després de dues sessions de dinàmiques grupals previstes a tal efecte.
Treball final de postgrau 3 ECTS
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Planificació estratègica de la comunicació digital |
9 ECTS |
Obligatòria |
Creativitat aplicada a lentorn digital |
6 ECTS |
Obligatòria |
Màrqueting digital |
9 ECTS |
Obligatòria |
Campanya de comunicació digital |
6 ECTS |
Obligatòria |
Treball Final de Postgrau |
3 ECTS |
Obligatòria |
Itineraris
El diploma d'especialització presencial en Estratègia, Creativitat i Eines de Màrqueting Digital està inclòs al màster de formació permanent en Estratègia, Creativitat i Eines de Màrqueting Digital presencial, codi TCS 2193
Programes relacionats
Curs en Creativitat Aplicada a l'Entorn Digital (Presencial)
Curs en Màrqueting Digital (Presencial)
Curs en Planificació Estratègica de la Comunicació Digital (Presencial)
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
- Reconèixer les diferents eines que ofereixen els mitjans digitals.
- Seleccionar entre les diferents eines i utilitzar-les segons objectius de comunicació i màrqueting.
- Desenvolupar les habilitats creatives per tal d'assolir els objectius d'un projecte de comunicació digital.
- Assolir pensament estratègic per a la planificació de projectes de comunicació.
- Aplicar una estratègia de comunicació a Internet i altres mitjans digitals.
Competències transversals
- Adquirir habilitats de treball en equip: coordinació, delegació i mediació.
- Adaptar les condicions de treball a contextos interculturals i multiculturals.
- Sintetitzar la informació de les sessions teòriques per aplicar-les de forma pràctica.
- Adquirir habilitats persuasives per a la presentació dels productes comunicatius elaborats.
- Desenvolupar el raonament crític en l'anàlisi de textos i del propi treball.
- Comunicar els resultats oralment i per escrit de manera eficient i correcta.
- Presentar els resultats de manera clara i endreçada.
Títol que s'obté
Diploma d'Especialització en Estratègia, Creativitat i Eines de Màrqueting Digital