Continguts
- Components bàsics de neurologia.
- Bases biològiques i fisiològiques del desenvolupament de la motricitat.
- Anàlisi comparativa de les teories psicològiques que expliquen el procés evolutiu: Piaget, Wallon, teoria psicoanalítica.
- Aspectes relacionals que influeixen en l'evolució.
- L'acció dels infants.
- El recorregut de l'acció al pensament.
- L'observació i la documentació.
- El joc.
- Anàlisi de models i metodologies d'intervenció. Anàlisi de sessions.
- Enfocament sistèmic de la psicomotricitat.
- El paper de l'adult.
- Vivència i experimentació sensorial.
- Situació del cos en relació a l'espai, el temps, els objectes i els altres.
- Disponibilitat i capacitat d'escolta.
- L'empatia tònico-emocional.
- La vivència dels conceptes fonamentals teòrico-pràctics
- L'apropiació de la dinàmica de formació: la vivència, la representació, la conceptualització.
- Dansa.
- Massatge.
Assignatura | Crèdits | Caràcter |
---|---|---|
Desenvolupament de la motricitat humana |
5 ECTS |
Obligatòria |
L'expressivitat motriu de l'infant |
10 ECTS |
Obligatòria |
Expressivitat motriu de l'adult |
10 ECTS |
Obligatòria |
Pràcticum |
5 ECTS |
Obligatòria |
Carpeta d'aprenentatge |
5 ECTS |
Obligatòria |
Competències bàsiques
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees.- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions amb els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant d'una manera que haurà de ser en gran mesura autodirigida o autònoma.
Competències específiques
Un cop realitzada la diplomatura de postgrau en Desenvolupament Psicomotor de 0 a 8 Anys els alumnes adquiriran habilitats en:
- Adquirir coneixement en l'àmbit de la psicomotricitat
- Contextualitzar aprenentatges en l'àmbit de la psicomotricitat
- Identificar i transferir aprenentatges teòrics i pràctics en l'àmbit de la psicomotricitat
- Demostrar creativitat a través dels llenguatges expressius
- Adquirir habilitats i estratègies professionals en l'àmbit socioemocional
- Elaborar pensament positiu en la lectura de les situacions de joc psicomotriu
- Adquirir els mecanismes per realitzar una escolta significativa dels infants en el seu context
- Dissenyar projectes d'intervenció psicomotriu
Competències transversals
Un cop realitzada la diplomatura de postgrau en Desenvolupament Psicomotor de 0 a 8 Anys els alumnes adquiriran habilitats en:
- Mostrar una comunicació efectiva en els llenguatges corporal, verbal, escrit i audiovisual
- Posar en marxa estratègies de resolució de situacions educatives diverses
- Comprendre i dissenyar estratègies d'observació i documentació
- Conèixer la diversitat global i detallista d'entorns educatius
- Identificar i elaborar contextos educatius coherents
- Conèixer diferents dinàmiques de grup
- Saber treballar de forma col.laborativa
- Demostrar una actitud oberta i de recerca
- Mostrar autoestima professional i personal
- Adquirir actitud ètica, crítica i reflexiva en el fer
- Assolir una dimensió estètica del treball de l'adult i dels infants
Títol que s'obté
Diploma d'especialització en Desenvolupament Psicomotor de 0 a 8 Anys.