- Curs d'especialització UAB
- Codi de l'estudi: 4073/5
- 5a edició
- Modalitat: Semipresencial
- Crèdits: 9 ECTS
- Inici: 15/06/2024
- Final: 31/01/2025
- Places: 15
- Orientació: Professional
- Preu: 594 €
- Idioma de docència: Castellà (50%), Català (50%)
- Lloc: Facultat de Ciències de l'Educació, Campus UAB, Bellaterra (Barcelona)
El curs pretén desenvolupar competències en els estudiants per identificar i intervenir, des d'un enfocament inclusiu, en els trastorns i dificultat d'aprenentatge. A partir de bones pràctiques inclusives, s'analitzaran les possibles respostes als trastorns d'aprenentatge (TDAH, dislèxia i TEL, discalcúlia), i les dificultats d'aprenentatge dels continguts curriculars (expressió oral, lectura i escriptura, i matemàtiques), dels infants i joves.
- Aportacions de la neurociència en els processos daprenentatge.
- El paper del context social i educatiu en el procés davaluació de les necessitats educatives de lalumnat amb trastorns daprenentatge (TDAH, dislèxia i TEL, discalcúlia), i de lalumnat amb dificultats daprenentatge dels continguts curriculars (expressió oral, lectura i escriptura, i matemàtiques).
- Tipologia de mesures i suports inclusius en la resposta educativa.
La Personalització dels processos densenyament aprenentatge:
- Bones pràctiques inclusives per donar resposta als trastorns i dificultats daprenentatge dels infants i joves.
- Metodologies globalitzadores i de participació activa: aprenentatge entre iguals, suport a laula, disseny universal per a laprenentatge (DUA) i ensenyament multinivell.
- Gestió daula i actuació docent davant les dificultats daprenentatge dels continguts curriculars.
- El Pla de suport individualitzat. Desenvolupament dhabilitats dautogestió i autocontrol en els processos daprenentatge.
Suport i treball en xarxa per a la inclusió social:
- El rol de la família en els contextos de desenvolupament inclusius.
- Xarxa territorial de serveis i suports datenció a la infància i ladolescència.
- Planificació i disseny dels suports en contextos destudis post obligatoris i inclusió sociolaboral: el rol de lorientació professional.
Continguts
Aprenentatge i necessitats educatives:- Aportacions de la neurociència en els processos daprenentatge.
- El paper del context social i educatiu en el procés davaluació de les necessitats educatives de lalumnat amb trastorns daprenentatge (TDAH, dislèxia i TEL, discalcúlia), i de lalumnat amb dificultats daprenentatge dels continguts curriculars (expressió oral, lectura i escriptura, i matemàtiques).
- Tipologia de mesures i suports inclusius en la resposta educativa.
La Personalització dels processos densenyament aprenentatge:
- Bones pràctiques inclusives per donar resposta als trastorns i dificultats daprenentatge dels infants i joves.
- Metodologies globalitzadores i de participació activa: aprenentatge entre iguals, suport a laula, disseny universal per a laprenentatge (DUA) i ensenyament multinivell.
- Gestió daula i actuació docent davant les dificultats daprenentatge dels continguts curriculars.
- El Pla de suport individualitzat. Desenvolupament dhabilitats dautogestió i autocontrol en els processos daprenentatge.
Suport i treball en xarxa per a la inclusió social:
- El rol de la família en els contextos de desenvolupament inclusius.
- Xarxa territorial de serveis i suports datenció a la infància i ladolescència.
- Planificació i disseny dels suports en contextos destudis post obligatoris i inclusió sociolaboral: el rol de lorientació professional.
Itineraris
Aquest programa forma part del màster en Suports per a la Inclusió Educativa i Social (2824).Beques i ajuts
Consulta tota la informació sobre possibilitats de beques i ajuts a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
Facultat de Ciències de l'Educació
Contacte
Maria Garcia Ramón
Telèfon: 935811180
Informació addicional
http://mastersuportsinclusio.uab.cat