• Curs d'especialització UAB
  • Codi de l'estudi: 4767/2
  • 2a edició
  • Modalitat: Online
  • Crèdits: 6 ECTS
  • Inici: 02/02/2026
  • Final: 25/03/2026
  • Places: 30
  • Orientació: Professional
  • Preu: 594 €
  • Preu especial 576 €
    Col·lectiu d'aplicació: Alumni FUAB de curs o assignatura. Persones associades a l'Associació de Bibliotecaris, Arxivers i Documentalistes de les Illes Balears (ABADIB)
    Preu especial 546 €
    Col·lectiu d'aplicació: Membres de l'associació de professionals de l'arxivística i la gestió dels documents de catalunya (AAC)
    Preu especial 564 €
    Col·lectiu d'aplicació: Alumni FUAB Graduats o màster
  • Idioma de docència: Castellà

El mòdul Gestió Econòmica, Financera i de Persones en Serveis de Gestió de Documents i Arxiu està dissenyat per proporcionar-te les eines necessàries per gestionar de manera efectiva els recursos humans i econòmics en els serveis arxivístics, a través de tècniques de motivació, lideratge, gestió financera i control pressupostari.


Aquest curs t'ajudarà a comprendre les diferències entre grups i equips de treball, així com els processos que permeten transformar els primers en equips eficaços. Aprendràs a gestionar la motivació de les persones, desenvolupar tècniques per a la selecció de personal, delegar tasques de manera eficient i promoure la responsabilitat a l'organització. A més, exploraràs els fonaments del lideratge, incloent-hi el lideratge compartit, per establir un ambient laboral saludable i productiu.


En l'àmbit econòmic, el mòdul t'ofereix una comprensió profunda de la gestió econòmica i financera en els serveis de gestió de documents i arxiu, amb una especial atenció a la planificació econòmica, el control pressupostari i l'avaluació de resultats. Aprendràs a aplicar els principis bàsics de control intern i a utilitzar indicadors financers i comptables per diagnosticar l'estat de salut financera de l'organització. També integraràs la gestió pressupostària en el procés de planificació estratègica, vinculant els recursos disponibles amb els objectius de l'organització.


Per què estudiar aquest mòdul amb nosaltres?


Aquest mòdul t'ofereix una formació completa en la gestió de persones i recursos econòmics en el sector de la gestió de documents i arxiu. A l'Escola FUAB Formació Arxivística i Gestió de Documents, rebràs una formació d'alta qualitat, dissenyada per garantir que desenvolupis les competències necessàries per gestionar amb èxit tant els equips de treball com els recursos financers en entorns organitzatius cada cop més complexos i dinàmics.


A través d'un enfocament pràctic i orientat a l'aplicació real, aquest mòdul et prepararà per a liderar equips, millorar la gestió de les persones i optimitzar els recursos econòmics en els serveis de gestió documental i arxiu. Comptaràs amb els coneixements i les eines per analitzar i gestionar el pressupost, aplicar tècniques de control econòmic i financer, i potenciar el lideratge eficaç en un entorn de treball. A més, formar-te a la UAB t'assegura accedir a una universitat de prestigi que t'ofereix una formació integral i actualitzada per afrontar els reptes del sector.

Continguts

Aquest curs permet formar-se en gestió econòmica, financera i de persones en serveis de gestió de documents i arxiu.
Aporta capacitat de lideratge i alhora ensenya a dirigir i supervisar de forma eficaç un equip de persones, tot desenvolupant competències per prendre decisions i gestionar crisis i conflictes, així com gestionar el canvi i orientar les accions d'una organització a la millora continua.
També permet conèixer tècniques pressupostàries, i analitzar i utilitzar la gestió del pressupost com a instrument de planificació i gestió de la despesa, així com a element d'informació per optimitzar la presa de decisions.

Itineraris

Aquest curs està inclòs al diploma d'Expert en Direcció Executiva de Serveis de Gestió de Documents i Arxiu (5035)

Sortides professionals

- Serveis de gestió documental i arxius de l'administració pública (europea, estatal, regionals, departamentals, autonòmiques, municipals, etc.)
- Serveis de gestió documental i arxius d'altres organitzacions i entitats públiques
- Serveis de gestió documental i arxius d'organitzacions no governamentals
- Serveis de gestió documental i arxius d'universitats
- Serveis de gestió documental i arxius de centres docents
- Serveis de gestió documental i arxius de biblioteques i centres de documentació
- Serveis de gestió documental i arxius d'organitzacions i entitats privades
- Serveis de gestió documental i arxius de mitjans de comunicació (premsa, televisió i multimèdia)
- Serveis de gestió documental i arxius d'associacions
- Serveis de gestió documental i arxius de col.legis professionals
- Serveis de gestió documental i arxius de centres d'arxiu privats
- Serveis de gestió documental i arxius d'institucions eclesiàstiques
- Serveis de gestió documental i arxius d'empreses d'organització i custòdia d'arxius
- Serveis de gestió documental i arxius d'empreses de tecnologies de la informació

Beques i ajuts

En el portal de beques de la UAB trobareu informació sobre convocatòries d'ajuts, beques, premis o subvencions destinats a la comunitat universitària..

Consulta la informació a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.

Centres responsables

FUAB Formació. Arxivística i Gestió de Documents

Centres col·laboradors

Associació d'Amics de la UAB
Associació d'Arxivers de Catalunya
Asociación Vasca de Professionales de Archivos, Biblioteques

Contacte

Maria Aguilera Fernández

Telèfon: 935929710

Informació addicional

https://www.uab.cat/web/estudiar/diplomes-d-especialitzacio/oferta-de-diplomes-d- especialitzacio/tots-els-diplomes-d-especialitzacio-1345838103570.html

Més informació

Vols rebre més informació?