- Curs d'especialització UAB
- Codi de l'estudi: 4766/2
- 2a edició
- Modalitat: Online
- Crèdits: 6 ECTS
- Inici: 17/11/2025
- Final: 01/02/2026
- Places: 30
- Orientació: Professional
- Preu: 594 €
-
Preu especial 576 €
Col·lectiu d'aplicació: Alumni FUAB de curs o assignatura. Persones associades a l'Associació de Bibliotecaris, Arxivers i Documentalistes de les Illes Balears (ABADIB)
Preu especial 546 €
Col·lectiu d'aplicació: Membres de l'associació de professionals de l'arxivística i la gestió dels documents de catalunya (AAC)
Preu especial 564 €
Col·lectiu d'aplicació: Alumni FUAB Graduats o màster
- Idioma de docència: Castellà
El mòdul Direcció Estratègica dels Serveis de Gestió de Documents i Arxiu ofereix una formació especialitzada i integral sobre com gestionar i dirigir serveis arxivístics mitjançant una planificació estratègica acurada, adaptada a les necessitats d'un entorn en contínua evolució, especialment en el context de la digitalització i la transformació tecnològica.
Aquest curs et permetrà entendre els fonaments de la planificació estratègica, identificar les claus per aconseguir canvis importants a les organitzacions i integrar la planificació com a eina de transformació dels serveis arxivístics. A més, aprendràs a dissenyar plans estratègics per a centres i serveis d'arxiu, establir els protocols per a la seguretat i salut laboral, i aplicar eines per a l'avaluació i la millora contínua de les infraestructures arxivístiques.
En aquest mòdul, també es farà especial èmfasi en la gestió dels riscos laborals en entorns d'arxiu, la seguretat en el treball, i la integració d'aquests aspectes en la cultura organitzativa i en els processos estratègics. Aprendràs a gestionar els edificis arxivístics amb criteris d'eficiència energètica, establir plans de manteniment i implementar protocols de seguretat. A més, es proporcionarà una visió clara sobre les eines tecnològiques per a la gestió de documents electrònics, com la signatura electrònica, les metadades i les auditories dels sistemes de gestió documental, amb una especial atenció a l'ús de la intel·ligència artificial.
Per què estudiar aquest mòdul amb nosaltres?
Estudiar aquest mòdul a l'Escola FUAB Formació Arxivística i Gestió de Documents t'ofereix l'oportunitat d'aprendre d'experts reconeguts en el camp de la gestió de documents i arxius, amb una formació orientada a les necessitats actuals del sector. A través d'aquest curs, podràs adquirircompetències clau per a la direcció i gestió de serveis arxivístics en un món cada cop més digitalitzat, desenvolupant habilitats en la creació de plans estratègics, la gestió de riscos i la implementació de solucions tecnològiques avançades.
La nostra formació no només et prepararà per a liderar canvis estratègics i organitzatius, sinó que també et proporcionarà eines pràctiques per afrontar la complexitat de la gestió documental actual, amb un enfocament en la millora contínua i la sostenibilitat. A l'Escola FUAB Formació Arxivística I Gestió De Documents, comptaràs amb els recursos acadèmics i el suport d'una universitat de prestigi internacional, que et garantirà una formació completa i adaptada a les noves tendències del sector.
Continguts
A través d'aquest curs l'alumnat podrà conèixer el per què de la necessitat de planificar estratègicament els serveis de gestió documental i arxiu. Es proporcionaran eines per abordar de forma clara i sistemàtica la identificació d'aspectes de millora que permetin aconseguir l'adaptació d'una organització a les seves expectatives futures i a les dels usuaris. S'adquiriran coneixements que permetran el desenvolupament i la gestió de plans d'actuació corporatius transversals, el control dels projectes i la consecució de les expectatives inicials. Finalment, es facilitaran eines per promoure la inclusió i la participació de tots els actors dels serveis de gestió de documents i arxiu en els projectes corporatius.En el pla de les infraestructures l'assignatura permet conèixer els criteris constructius d'un edifici d'arxiu, aplicant conceptes de funcionalitat i seguretat integral i dissenyar un pla de manteniment i emergència de l'arxiu. La implantació de la normativa preventiva a totes les organitzacions és fonamental per garantir la seguretat i salut de les persones treballadores, així com per assegurar el compliment de les obligacions legals que regeixen les activitats laborals. La importància d'aquesta normativa rau en diversos aspectes clau que influeixen directament en el benestar de les persones treballadores i en l'eficiència operativa de l'organització.
Per altra banda, els continguts també aporten un coneixement sobre tecnologia aplicada a la gestió dels documents que permet dissenyar una estructura tecnològica bàsica pel desenvolupament de les polítiques i activitats del servei de gestió de documents i arxiu i identificar els principals instruments tecnològics per afavorir una gestió eficient i eficaç del centre.
Itineraris
Aquest curs està inclòs al Diploma d'Expert en Direcció Executiva de Serveis de Gestió de Documents i Arxiu (5035)Sortides professionals
- Serveis de gestió documental i arxiu de l'administració pública (europea, estatal, regionals, departamentals, autonòmiques, municipals, etc.)- Serveis de gestió documental i arxiu d'altres organitzacions i entitats públiques
- Serveis de gestió documental i arxiu d'organitzacions no governamentals
- Serveis de gestió documental i arxiu d'universitats
- Serveis de gestió documental i arxiu de centres docents
- Serveis de gestió documental i arxiu de biblioteques i centres de documentació
- Serveis de gestió documental i arxiu d'organitzacions i entitats privades
- Serveis de gestió documental i arxiu de mitjans de comunicació (premsa, televisió i multimèdia)
- Serveis de gestió documental i arxiu d'associacions
- Serveis de gestió documental i arxiu de col.legis professionals
- Serveis de gestió documental i arxiu de centres darxiu privats
- Serveis de gestió documental i arxiu d'institucions eclesiàstiques
- Serveis de gestió documental i arxiu d'empreses d'organització i custòdia d'arxius
- Serveis de gestió documental i arxiu d'empreses de tecnologies de la informació
Beques i ajuts
En el portal de beques de la UAB trobareu informació sobre convocatòries d'ajuts, beques, premis o subvencions destinats a la comunitat universitària..
Consulta la informació a la pàgina de beques, ajuts i convocatòries UAB.
Centres responsables
FUAB Formació. Arxivística i Gestió de Documents
Centres col·laboradors
Asociación Vasca de Professionales de Archivos, Biblioteques
Associació d'Arxivers de Catalunya
Associació d'Amics de la UAB