Grau en Turisme
Competències específiques
Competències transversals
Coneixements
- Identificar els principis bàsics del turisme en totes les dimensions i àrees, i considerar la relació que hi ha amb la direcció i la gestió d'empreses i d'institucions turístiques, així com els seus diferents àmbits d'actuació, instruments i funcionament.
- Reconèixer el marc legal que regula les activitats turístiques i les entitats que les desenvolupen.
- Descriure els conceptes relacionats amb la planificació i la comercialització de destinacions, recursos i espais turístics, així com els seus instruments i funcionament.
- Identificar les diferents perspectives teòriques, ideològiques i de bones pràctiques, i aplicar-les a la realitat que envolta el sector turístic.
- Reconèixer la relació i l’impacte dels sistemes d’informació en els processos de gestió empresarial.
- Reconèixer les desigualtats per raó de sexe o gènere en l'àmbit de les empreses turístiques.
Habilitats
- Aplicar els conceptes bàsics del turisme als productes i empreses turístiques (economicofinancer, recursos humans, política comercial, mercats, operatiu i estratègic) en els diferents àmbits del sector.
- Analitzar els elements del sistema turístic i la seva interacció amb l’entorn, així com l’impacte mediambiental, econòmic i social.
- Emprar tècniques de comunicació interna, externa i corporativa d’empreses per a les comunicacions de les organitzacions turístiques.
- Comunicar-se de forma oral i escrita en una primera llengua estrangera, en una segona i en una tercera llengües estrangeres dins del camp del turisme, així com en diferents entorns relacionats amb aquest camp.
- Aplicar les eines de les tecnologies de la informació i de la comunicació (programes de gestió de reserves, paquets de gestió d'agències de viatges, programes de gestió hotelera, etc.) als àmbits de gestió, planificació i productes del sector turístic.
- Analitzar la dimensió econòmica del turisme en diferents escales per valorar la interrelació que tenen.
- Analitzar la informació, tant quantitativa com qualitativa, relativa a la dimensió econòmica del sector turístic i de les seves empreses per conèixer les característiques de les empreses, l’evolució del pes del sector turístic, els estudis de mercat, etc.
- Operar en equips de treball multidisciplinari fomentant l’empatia i creant sinergies en el treball en equip, a nivell del grau, orientat al sector turístic.
- Demostrar orientació de servei al client en el sector turístic.
Competències
- Proposar projectes relacionats amb el turisme, d’acord amb els principis de responsabilitat ètica i de respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics, d’acord amb els objectius de desenvolupament sostenible.
- Plantejar canvis en els mètodes i els processos del sector turístic per donar respostes innovadores a les necessitats i demandes de la societat, i mostrar una actitud emprenedora en la creació i la gestió d’empreses del sector turístic, d’acord amb els objectius de desenvolupament sostenible.
- Proposar solucions a possibles problemes en l’àmbit de la gestió, la planificació i comercialització d’empreses i recursos turístics.
- Actuar de manera autònoma en la gestió i l’avaluació de l’àmbit turístic, aplicant-hi els objectius, models i recursos existents.
- Formular projectes i plans de desenvolupament turístic aplicats a zones i regions determinades.
- Generar un treball acadèmic en l’àmbit del sector turístic, tant si és ja un projecte de recerca, un pla d’empresa o un desenvolupament de producte d’aplicació en el sector, i valorar-ne l’impacte social.
- Integrar els coneixements de manera conjunta en una pràctica professional ètica, responsable, en contextos multiculturals i amb perspectiva de gènere.