Màster Universitari en Periodisme i innovació en continguts digitals

Desenvolupa les competències fonamentals per potenciar la teva carrera i especialitzar-te en comunicació digital

Pla d'estudis Màster Oficial - Periodisme i innovació en continguts digitals

Guies docents dels mòduls

Descripció del màster

La Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona ofereix el màster de Periodisme i Innovació en Continguts Digitals. Es tracta d’una proposta de formació d’alt nivell que prepara els estudiants per a una carrera professional en un dels camps emergents del treball, amb la informació i la comunicació dins d’un ambient tecnològic en continu moviment i amb noves necessitats competencials. El programa s’adreça principalment a la professionalització dels estudiants i persegueix els següents objectius de formació:
  1. Formar els estudiants per dissenyar, desenvolupar i avaluar projectes estratègics d’innovació i investigació en l’àmbit del periodisme i de la comunicació de masses aplicats a diferents tipus d’empreses i entorns periodístics.
  2. Dotar els estudiants d’eines d’anàlisi, avaluació i acció perquè, a partir de l’adquisició de coneixement, experimentació i investigació sobre els avenços, tecnologies i reptes dels entorns comunicatius, aconsegueixin donar respostes a les exigències i reptes del nou ecosistema informatiu.
  3. Respondre a una demanda contínua de professionals de la informació lligada al procés de producció i gestió dels continguts, a la innovació en la generació de continguts per a diferents plataformes i a la necessitat de posicionament d’un producte informatiu en un context globalitzat, canviant, modular i multipantalla.
  4. Integrar els professionals de la comunicació a les dinàmiques d’innovació tecnològica que determinen els processos de comunicació contemporanis i assegurar l’adquisició d’eines professionals avançades per propiciar la innovació en els continguts informatius a través de l’aplicació de les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC) a tasques concretes.

Inici de curs

02/10/2024

Fi de curs

25/07/2025

Horaris

Les sessions presencials del màster es realitzen al Campus de Bellaterra de la UAB, en els horaris següents:

  • 1r semestre: 
    • De dilluns a dijous, de 9h a 12h
    • Divendres de 9h a 13h
  • 2n semestre:
    • Dilluns i dimarts de 10h a 13h

A partir de setembre de 2024 (pendent de concretar dia), heu de consultar els horaris i l'aulari actualitzats a través del mòdul Consulta d'horaris al sia.uab.es

Estructura del pla d'estudis

 

Caràcter Crèdits
Obligatoris 42
Treball de fi de màster 9
Pràctiques externes 9
TOTAL 60

 

 

 

 

Denominació de l'assignatura Crèdits Caràcter
Creació i Desenvolupament de Projectes de Recerca Aplicats al Periodisme 6 OB
Estratègia Digital i Posicionament de Continguts Periodístics 6 OB
Models, Estructures i Regulació dels Mitjans i el Periodisme Digitals 9 OB
Narratives Digitals 6 OB
Pràctiques Professionals Externes 9 OB
Taller de Producció Periodística 9 OB
Tecnologies i Sistemes de Producció i Gestió de Continguts Digitals 6 OB
Treball de Final de Màster 9 OB

 

 

 

OB: Obligatoris