La UAB acull el 27è Exercici Interlaboratori d'Anàlisi Elemental Orgànica i Anàlisi Isotòpica

Participants de l'Exercici d'Anàlisi Elemental Orgànica i Anàlisi Isotòpica

La UAB participa de forma continuada des de 1997 en aquesta trobada de laboratoris provinents de serveis d’anàlisi d’universitats, centres públics i empreses privades. L'objectiu d’aquesta és mesurar de forma externa la qualitat de l’anàlisi elemental orgànica i anàlisi isotòpica.

20/06/2024

En aquesta 27a edició, la UAB ha tingut l’oportunitat d’organitzar l’exercici, celebrant-lo a l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambiental de la UAB. No només això, sinó que ha comptat amb la participació de dos laboratoris de la universitat: el Laboratori d’Anàlisi d’Isòtops Estables (LAIE) de l’ICTA, i el Servei d’Anàlisi Química (SAQ) dels Serveis Cientificotècnics.

Abans de la trobada, els laboratoris que hi participen analitzen les mateixes mostres, de les quals s’obtenen els resultats percentuals tant de Carboni, Hidrogen, Nitrogen i Sofre (CHNS) com d’anàlisi isotòpica. En les sessions dels darrers dos dies s’han exposat els valors de consens i fixat els intervals d’acceptació per a cada resultat. Així, l’Exercici esdevé un espai on compartir dubtes i experiències, així com buscar solucions a petits i grans reptes.

A més de la UAB, el darrer Exercici ha comptat amb Matcontrol, del SAQ, i LAIE com a organitzadora. També ha estat patrocinat per LECO, Thermo Fisher Scientific i Carburos Metálicos.