L'ICMAB-CSIC aconsegueix una Consolidator Grant a l'última convocatòria de l'ERC

L'ICMAB-CSIC aconsegueix una Consolidator Grant
Martí Gich, investigador de l'ICMAB-CSIC, ha aconseguit l'ERC Consolidator Grant amb un projecte dedicat a desenvolupar dispositius per a les futures xarxes sense fil 5G.

03/12/2018

L'Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB-CSIC), ubicat al Campus de la UAB, aconsegueix una ERC Consolidator Grant en aquesta última convocatòria. Martí Gich, investigador d'aquest institut, ha rebut la resposta favorable per al finançament a la convocatòria ERC-2018-CoG, on 2.389 projectes van ser presentats i un 12 %, aproximadament, finançats, segons dades de l'ERC.

Aquest projecte se suma als set projectes de l'ERC que ja tenen investigadors de l'ICMAB (quatre d'ells iniciats al 2017) i al projecte d'excel·lència científica Severo Ochoa aconseguit al 2015.

En Martí Gich, científic titular del CSIC, ha aconseguit l'ERC-CoG amb el projecte titulat "Disseny de ferrites per a tecnologies d'ona mil·limètrica i Terahertz" (FeMiT). La idea del projecte és desenvolupar una nova família de ferrites que s'utilitzarà en els futurs dispositius de les pròximes comunicacions sense fil, la xarxa 5G, que usarà les anomenades ones mil·limètriques, de freqüències superiors a la xarxa actual. Però les ones mil·limètriques només permeten la propagació de la informació a distàncies curtes, per la qual cosa es necessitaran implementar moltes antenes que transmetin el missatge. En aquest context, hi ha una necessitat de materials que permetin que els dispositius de comunicació funcionin a aquestes freqüències més altes, però a baix cost i amb un baix consum energètic. Els materials que es volen desenvolupar en el projecte concedit ajudaran a satisfer aquestes necessitats.

Els projectes Consolidator Grant de l'ERC donen suport, amb una quantitat que pot arribar fins als 2 milions d'euros per projecte, a la investigació de científics ja consolidats i reconeguts com a excepcionals. L'objectiu és recolzar aquests investigadors per establir o enfortir els seus grups d'investigació i perquè continuïn desenvolupant la seva carrera a Europa. El projectes seleccionats per aquesta institució són projectes d'alt risc que obren noves vies de coneixement en els seus camps d'investigació.