Eines i recursos per a la bioindústria del futur

El proper divendres 3 d’abril a les 9:30h, la UAB i el Parc de Recerca UAB organitzen una jornada per debatre sobre el futur de la indústria biotecnològica i donar a conèixer les eines per afrontar els seus reptes.

11/03/2020

La jornada, dirigida a empreses i personal investigador del sector biotecnològic, donarà a conèixer dues iniciatives europees en aquest àmbit en què participa la Universitat. Per una banda, es presentarà l'IBISBA, una xarxa que integra infraestructures i laboratoris d'institucions punteres en biotecnologia de França, Bèlgica, Alemanya, Finlàndia, Espanya, Itàlia, Grècia, el Regne Unit i els Països Baixos. Totes elles posen a l'abast les seves instal·lacions per promoure la recerca i la innovació en el desenvolupament de bioprocessos, oferint tecnologies i equipaments d'avantguarda que cobreixen una gran varietat d'operacions i disciplines experimentals.

Per altra banda, es mostraran els resultats del projecte UrBIOfuture, que promou l’educació europea en bioeconomia a través de la creació de carreres universitàries, nous programes formatius i activitats de recerca. Aquest projecte ha analitzat les discordances entre l'oferta formativa i les necessitats reals dels professionals i empreses del sector, per tal d’aconseguir l'alineament entre les institucions educatives i de recerca amb el sector industrial i promoure les vocacions en el sector.

La jornada finalitzarà amb una taula rodona amb experts del sector, que debatran sobre el futur d’aquesta indústria per fer més eficient la gestió eficient dels recursos biològics.

Les persones interessades poden inscriure's a la jornada a través d'aquest enllaç.