Cinc empreses Biotech presenten els seus reptes a la 9a edició del programa de Generació d'Idees

inici_generacioidees_2019
El dijous 11 d’abril ha començat una nova edició del Programa de Generació d'Idees, enguany centrada en impulsar projectes del sector de la biotecnologia industrial i la biomedicina. L'objectiu del programa, que té un enfocament molt pràctic, és ajudar al personal investigador i doctorand a generar idees, i transformar-les en solucions que puguin arribar al mercat.

11/04/2019

El Programa de Generació d'Idees, organitzat conjuntament entre el Parc de Recerca UAB i la Xarxa de Referència en Biotecnologia, ha arrencat aquest dijous 11 d’abril amb la participació de 20 investigadors i investigadores de diferents centres de recerca i departaments de l’Esfera UAB.

L’objectiu d’aquesta primera jornada ha estat presentar els més de 10 reptes que han aportat les empreses patrocinadores i col·laboradores del programa, totes provinents del sector biotech. I és que l'objectiu d'enguany és crear grups multidisciplinaris per tal de donar respostes completes als reptes plantejats per la bioindústria.

El Programa pretén promoure la interacció de les indústries amb el món científic i acabar creant projectes d'R+D+I conjunts per tal de trobar productes i solucions innovadores i aprofitar les tecnologies i els coneixements desenvolupats al Campus de la UAB. S'estructura en tres fases: generació d'idees, sessions formatives i un concurs final.

Per això, aquest any, el Programa s’organitza conjuntament amb la Xarxa de Referència en Biotecnologia i compta amb el patrocini de Palex, Laboratoris ERN, el Barcelona Synchrotron Park, Uriach i Minoryx Therapeutics. Aquestes empreses han plantejat diversos reptes tecnològics per als investigadors i investigadores que vulguin aportar-hi una solució. Com per exemple, l’aplicació de Microbioma digestiu en el tractament d’al·lèrgies i intoleràncies alimentàries, entre d’altres.

Durant els propers tres mesos els participants treballaran per desenvolupar la seva idea i fer un primer pla d’empresa, que presentaran en un concurs final davant d'experts en valorització d'idees de negoci.