Arrenca l'11a edició del Programa Generació d'Idees sobre Simbiosi Industrial

Primer laboratori d'idees del Programa Generació d'Idees

Amb un laboratori d'idees virtual s'ha donat aquesta setmana el tret de sortida al programa d'emprenedoria del Parc de Recerca UAB, que en aquesta edició resoldrà reptes sobre recuperació de residus industrials i comptarà amb una vintena de participants.

30/09/2020

El Programa Generació d'Idees vol fomentar l'esperit emprenedor dels doctorands i personal investigador i, alhora, contribuir a resoldre les necessitats del territori per mitjà de la recerca i la innovació responsables. En aquesta edició els reptes que han plantejat les empreses i institucions tenen a veure amb el canvi cap a una economia més verda i sostenible.

Dels 10 reptes plantejats els participants n’han escollit 7 per presentar propostes d’innovació. Així, per exemple, es buscaran solucions a la voluntat de l'Ajuntament de Sant Cugat de recuperar massa forestal del Parc Natural de Collserola; es treballaran propostes per incrementar el triatge i la reutilització de residus de la indústria tèxtil a petició del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat; i s’intentaran resoldre les demandes de Granollers Mercat sobre revalorització dels residus del cafè i recuperació d’aigües residuals, entre d’altres.

Les properes setmanes els integrants al programa rebran sessions de formació i mentoring que els serviran per validar les propostes i, com a novetat, aquest any duran a terme prototips de les seves idees als UAB Open Labs, els laboratoris d’innovació oberta de la universitat.

El 17 de desembre serà el demoday en el qual presentaran els projectes davant d’un jurat expert en valorització d’idees de negoci.

La UAB i la Generalitat de Catalunya estan col·laborant en aquesta edició del Programa de Generació d’Idees per integrar els principis de Innovació i Recerca Responsables en el marc del projecte europeu SeeRRI (Building Self-Sustaining Research and Innovation Ecosystems in Europe through Responsible Research and Innovation. A més, es compta amb el suport de Catalunya Emprèn i del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).