Xerrada sobre l’Agència Catalana de Turisme amb Damià Serrano, director de Màrqueting d’Experiències

Damià Serrano

Els estudiants de l’assignatura de Tourism Product han pogut conèixer, aquest dimarts 29 de setembre, els objectius i reptes actuals de l’Agència Catalana de Turisme de la mà del seu  director de Màrqueting d’Experiències i Recerca, Damià Serrano.

29/09/2020

Aquest dimarts 29 de setembre, en el marc de l’assignatura Tourism Product -del Grau de Turisme en Anglès-, s’ha realitzat una sessió especial amb Damià Serrano, director de Màrqueting d’Experiències i Recerca de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), l’organisme de la Generalitat de Catalunya encarregat de la promoció turística del territori.

Damià Serrano ha començat la sessió explicant en què consisteix la tasca del seu departament, dedicat al Destination Marketing Organisation (DMO), on es creen i desenvolupen productes i experiències turístiques per a diferents públics: turisme de salut, cultural, familiar, Premium, etc.

L’Agència treballa amb més de 1.000 companyies i negocis amb els quals es creen master products que s’adaptin a les necessitats del potencial turista o visitant, a la vegada que se’ls hi dóna suport comercial i promocional.

Segons Serrano, unes de les principals eines que s’utilitzen són els portals web i les xarxes socials, ja que permeten situar les destinacions al mapa i millorar la seva reputació. I, en aquest sentit, ha animat als estudiants a seguir formant-se en àrees com aplicacions i noves tecnologies, màrqueting digital o Big Data.

Un altre dels punts destacats pel director de Màrqueting d’Experiències de l’ACT és la varietat de productes turístics i marques que es poden crear en el territori català: “Catalunya és una destinació de petites destinacions”, ha dit. Precisament, en aquesta línia, l’Agència ha centrat els seus esforços a crear una nova campanya per promocionar, en forma d’itinerari, tots els punts importants de regió: el grand tour de Catalunya.

Per a l’Agència, la crisi sanitària per la Covid-19 ha implicat canviar les estratègies i pensar noves accions. “L’any passat més de 19 milions de persones varen visitar Catalunya i aquest any uns 2 milions”, ha recordat Serrano. Fins ara, l’activitat central de l’Agència Catalana de Turisme era el mercat internacional. L’entitat té fins a 12 oficines repartides per tot el món i l’experiència laboral a l’estranger és un dels punts més importants de la Beca ACT, dirigida a recentment graduats del sector.

D'acord amb el professional, les principals prioritats de l'Agència ara són donar suport als afiliats, buscar nous mercats i altres públics, i apostar per a noves propostes turístiques més sostenibles, com ara el turisme actiu, l’enoturisme o el turisme rural.

Aquesta ha estat la primera sessió del curs dins l’assignatura Tourism Products, a càrrec de la professora Mònica Molina, en què es conviden a professionals de l’àmbit públic com privat per explicar les seves experiències al sector. La propera xerrada serà el 2 d’octubre, a càrrec de Bracap Global Tours.