Una cooperativa d’estudiants: la innovadora proposta de la Facultat i l’Ajuntament de Barcelona

Estudiants de la FTI

Dimecres 14 d’octubre, de 13:00 a 14:30, la Facultat de Traducció i Interpretació presenta una innovadora proposta a l’alumnat: la creació d’una cooperativa d’estudiants. Amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, aquest projecte vol ajudar els estudiants de la Facultat a introduir-se al món laboral. L’assistència podrà ser presencial amb aforament limitat o virtual.

09/10/2020

Les cooperatives, a més de ser un model econòmic social i sostenible, són gestionades de manera igualitària per un grup de persones: en aquest cas, estudiants

L’entrada al món laboral és una de les coses que més preocupa tot estudiant: es fa difícil haver de triar d’entre tantes sortides i picar diverses portes alhora a la recerca de les primeres feines. Per aquest motiu, la nostra Facultat posa sobre la taula un projecte innovador: la creació d’una cooperativa d’estudiants que els faciliti el pas del món acadèmic al laboral.

La proposta s’adreça a l’alumnat dels tres graus de la Facultat, que, després de la formació de Barcelona Activa (agència econòmica municipal de l’Ajuntament de Barcelona) serà l’encarregat de dissenyar la seva pròpia cooperativa. La primera fase de la formació tindrà lloc d’octubre a desembre, durant la qual es donarà a conèixer el paper social i sostenible d’una cooperativa, així com els seus detalls més tècnics.

Aquesta primera fase se celebraria, sempre que les condicions sanitàries així ho permetessin, de manera presencial a la FTI un parell de tardes a la setmana; probablement dilluns i dijous de 16:00 a 19:00. Si voleu més detalls sobre aquesta proposta, però, recomanem molt l’assistència a la presentació.

El projecte de cooperativa es presenta dimecres 14 d’octubre, de 13:00 a 14:30, de manera presencial a l’Aula 4 de la Facultat o virtualment a través de l’eina Microsoft Teams. Es prega la confirmació prèvia d’assistència, tant si és presencial com virtual, amb un correu a tfg.practiques.professionalitzacio.fti@uab.cat.