Un centenar d'assistents participen al Workshop - I Fira Virtual d'Ocupació de l'EPSI

Workshop 2021 - I Fira Virtual de l'Ocupació de l'Escola

La trobada Universitat-Empresa d'enguany es va celebrar en format virtual, el passat dijous 20 de maig, per la situació sanitària. El Workshop va assolir una participació de gairebé un centenar d'assistents i més d'una vintena d'empreses del Sector de la Prevenció i Seguretat ,que van entrevistar-se amb els estudiants per cercar candidats per cobrir les seves places de pràctiques i laborals.

21/05/2021

En el marc del "Mes de l'Ocupació" organitzat per l'Escola de Prevenció i Seguretat Integral, es va celebrar el passat dijous 20 de maig, el Workshop - I Fira Virtual de l'Ocupació, la trobada anual entre la Universitat i les empreses del Sector de la Prevenció i Seguretat, per afavorir la inserció dels estudiants en el mercat de treball, enguany en un esdeveniment en format digital a causa de la situació sanitària.

Gairebé un centenar d'assistents i més d'una vintena d'empreses van participar en aquesta edició innovadora, que es va dinamitzar a través de diverses taules rodones dedicades als diversos àmbits professionals del Sector, on els estudiants van poder contactar amb els representants de les entitats i conèixer de primera mà quines eren les necessitats de les empreses i quines competències i habilitats valoraven en els candidats a l'hora de cobrir les seves vacants. Al mateix temps, el talent de l'Escola va poder expressar les seves inquietuds i els seus dubtes al voltant dels requeriments i les vies per poder accedir a la contractació de les institucions i companyies participants, i quins eren els processos d'oposicions en el cas de desitjar incorporar-se en els diversos cossos policials.

La jornada en línia va seguir amb un cafè virtual, on el públic va poder sociabilitzar amb altres assistents, i després es va realitzar un Speed-Networking, en què els estudiants es podien entrevistar individualment amb els professionals de les empreses i entitats per realitzar consultes i oferir les seves candidatures a possibles oportunitats de pràctiques i laborals.

Joaquín Rodríguez, Responsable de Pràctiques de l'Escola, va valorar favorablement la trobada, malgrat la novetat de la plataforma i el format digital del esdeveniment, tot considerant que "es va generar una dinàmica altament positiva, i l'experiència va ser molt innovadora i enriquidora a fi de permetre introduir el nostre alumnat al mercat laboral, i oferir un major coneixement al món empresarial i institucional del talent que hi ha a l'Escola".

Celebració del "Mes de l'Ocupació"

A part del Workshop - I Fira Virtual de l'Ocupació, l'Escola de Prevenció i Seguretat Integral va programar dos taller fomatius perquè els estudiants poguessin adquirir competències i habilitats per superar amb èxit un procés de selecció. Aquestes sessions van ser impartides pel professor Jordi Llobet, expert en comunicació, que va donar a conèixer les característiques de la dinàmica de l'Elevator Pitch, i la docent Alicia Goméz De Hinojosa, que va oferir una xerrada sobre què cerquen les empreses a l'hora d'incorporar personal a les seves plantilles, i la importància de realitzar una bona carta de presentació i currículum.

També l'Escola encara està celebrant els tradicionals Diàlegs d'Orientació Professional, on els estudiants de 3r curs del Grau en Prevenció i Seguretat Integral poden apropar-se a les mencions de Seguretat Laboral, a la de Direcció de Seguretat Privada i Investigació Privada; i a la de Coordinació de la Seguretat Pública, a través de l'experiència i l'orientació d'exalumnes, que actualment estan exercint la seva carrera professional, ens els diversos àmbits del Sector.

Aquest és el calendari de sessions programades:

• Divendres, 14 de maig, Diàleg d'Orientació Professional, dedicat a la menció en Seguretat Laboral, amb la intervenció de Marc López Balcells.
  • Divendres, 21 de maig, sessió sobre la menció en Direcció de Seguretat Privada i Investigació Privada, amb la participació d'Elvira Márquez Santiago.
  • Divendres, 28 de maig, xerrada sobre la menció en Coordinació de la Seguretat Pública, des de la vessant de la protecció civil i Bombers, impartida per Vicenta Blazquez Gallardo i Marc Pargaña Torrent.
  • Divendres 4 de juny, trobada sobre les experiències professionals de diversos Graduats en Prevenció i Seguretat Integral, amb la intervenció d'Omar Hajri Barragan i Alexandra Oliver Martínez (experiències sobre policia local i investigació privada).