TransMedia Catalonia participarà aquest any en la Nit Europea dels Investigadors

Fundación Èpica-La Fura del Braus
© Fundación Épica La Fura dels Baus

Un equip de recerca liderat per la Fundació Èpica-La Fura dels Baus ha estat guardonat amb la prestigiosa Nit Europea dels Investigadors amb el projecte European Performing Science Night.

03/06/2021

La European Performing Science Night, finançada mitjançant les accions Marie Skłodowska-Curie (MSCA), és un esdeveniment públic a escala europea que apropa els investigadors a la societat civil. La Nit ofereix als investigadors l’oportunitat de mostrar la diversitat de la ciència i el seu impacte en la vida quotidiana dels ciutadans i estimular l’interès per les carreres investigadores, especialment entre els joves. Els esdeveniments posen de manifest les aportacions dels investigadors a la nostra societat tot mostrant el seu treball en un fòrum interactiu i atractiu.

Durant els propers sis mesos, cinc socis de recerca d’àmbits diferents treballaran seguint la nova metodologia proposada per la Fundació Èpica-La Fura dels Baus, especialment creada per impulsar processos multidisciplinaris de R + D + i i per catalitzar la transferència de coneixement a la societat civil. Els esdeveniments tindran lloc a Badalona el setembre del 2021. Els socis són la Universitat de Barcelona, el grup de recerca TransMedia Catalonia de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Oberta de Catalunya i el centre de recerca IGTP amb la Universitat d’Aix-Marsella, que tenen experiència en camps tan diversos com la neurociència, la salut, la lingüística, l’emergència climàtica, la traducció i la filosofia.

La European Performing Science Night serà en si mateixa un esdeveniment científic, on els grups de recerca duran a terme experiments amb un ampli espectre de la societat civil, tant en línia com presencialment. El públic actuarà, en termes artístics, fomentant la comprensió de l’impacte de la investigació en la vida quotidiana dels ciutadans i animant els joves a emprendre carreres de recerca. El projecte demostrarà el valor de la inversió de la UE en la investigació de la UE, basada en la diversitat de la UE i la riquesa d’enfocaments i idiomes entre les comunitats.

Al juny es farà una una convocatòria oberta perquè agents creatius, tecnòlegs i científics ens ajudin a desenvolupar el projecte. Per més informació, visiteu aquesta pàgina web.