Torna la presencialitat a les Jornades de Portes Obertes de la UAB

Jornades de Portes Obertes de la UAB 2022

L'Escola de Turisme i Direcció Hotelera i l'Escola de Prevenció i Seguretat Integral van participar a les sessions informatives presencials i en línia, que es van celebrar del 2 al 4 de febrer, al campus de la UAB. L'assistència de futurs universitaris va minvar respecte a anys previs a la pandèmia, però els estudiants de batxillerat i de cicles formatius participants van mostrar un gran interès en els graus de FUABFormació.

07/02/2022

La UAB va celebrar les Jornades de Portes Obertes que organitza cada any per orientar a futurs estudiants universitaris, i que enguany han tingut lloc en format híbrid els dies 2 i 3 de febrer (presencialment), i el 4 de febrer (virtualment). L'Escola de Turisme i Direcció Hotelera i l'Escola de Prevenció i Seguretat Integral van participar amb diverses sessions informatives a l'Hotel Exe Campus UAB, i a l'Edifici Blanc, respectivament, per donar a conèixer els seus Graus a estudiants de secundària i de Cicles Formatius de Grau Superior interessats en cursar aquests estudis universitaris.

El nombre d'assistents a les xerrades, i sobretot, a les trobades presencials, va ser inferior a anys anteriors a la pandèmia. En el cas de Turisme i Direcció Hotelera, 235 persones van participar a les sessions per conèixer els Graus en Turisme, Turisme en Anglès i Direcció Hotelera. No obstant això, es va comprovar que el públic assistent estava molt interessat en cursar els estudis, pel gran nombre de preguntes i intervencions que va realitzat en el transcurs de cada reunió informativa, i per ser, principalment, estudiants de 2n de batxillerat, que ja s'havien plantejat els estudis a escollir a la Universitat.

L'assistència de futurs estudiants interessats en el Grau en Prevenció i Seguretat Integral es va mantenir gairebé igual respecte anys anteriors. Un total de 116 persones van participar, in situ, o en línia, a la trobada informativa sobre aquests estudis universitaris. Es va comprovar també el seu interès en cursar els estudis.

Represa de les Jornades de Portes Obertes presencials

Des de Promoció i Comunicació de la FUAB es va organitzar un dispositiu especial per acollir i acompanyar els visitants de les Jornades de Portes Obertes que desitjaven assistir a les xerrades informatives sobre els graus de FUABFormació. Des de la Plaça Cívica es va oferir el servei d'un bus-llançadora per apropar els futurs universitaris a l'Hotel Exe Campus UAB i a l'Edifici Blanc, llocs de celebració de les sessions.

Un equip d'estudiants en pràctiques donava suport a tota l’organització logística i el desenvolupament de les xerrades: explicaven el seu pas per la Universitat al públic assistent i realitzaven visites guiades per les instal·lacions de les Escoles, per mostrar les diferents aules i espais, un cop finalitzades les sessions.

Portes Obertes Virtuals

El divendres 4 de febrer es van fer sessions informatives en línia sobre els Graus per qui, per motius diversos, no podia desplaçar-se al Campus de Bellaterra. Aquestes xerrades també van comptar amb la intervenció d'alumnes actuals i exalumnes, que van explicar la seva experiència universitària durant els anys d’estudi, van comentar també la realització de pràctiques i d'intercanvis d'estudis internacionals, i van parlar sobre les sortides professionals que ofereixen aquest graus als titulats de la FUAB.