Simulació COP 27 amb estudiantat universitari: Emergència climàtica a la Mediterrània

IMG_Canviclimàtic

Els dies prèvis a la Conferència de Nacions Unides sobre Canvi Climàtic, el Partenariat per la Recerca i la Innovació de l’Àrea Mediterrània (PRIMA) i la Xarxa Vives d'Universitats impulsen la primera SIMULACIÓ DE PAVELLÓ MEDITERRANI adreçada a estudiantat universitari, que tindrà lloc a la Universitat de Barcelona el proper 3 de novembre. L'objectiu és facilitar la presa de consciència de l’alumnat sobre les necessitats urgents d'adaptar-se i mitigar el canvi climàtic.

28/10/2022

Per primera vegada a la història, la propera Conferència de Nacions Unides sobre Canvi Climàtic, la COP27, que tindrà lloc a Sharm el Sheikh (Egipte) entre el 6 i el 18 de novembre de 2022, inclourà un pavelló dedicat a la Mediterrània. L'objectiu és posar de relleu alhora els reptes urgents a què s'enfronta aquesta regió i les solucions innovadores que s'hi estan desenvolupant. El pavelló mediterrani és una coalició de socis amb objectius comuns: la Unió per la Mediterrània, el Partenariat per la Recerca i la Innovació de l’Àrea Mediterrània (PRIMA) i UNEP-MAP, juntament amb altres organitzacions destacades i un comitè científic coordinat per la xarxa de persones expertes en canvi climàtic i mediambiental a la Mediterrània (MedECC), que aplega 600 científics i científiques i que ha elaborat la primera avaluació sobre els riscos del canvi climàtic a la regió mediterrània.

Els dies previs a aquest esdeveniment únic, PRIMA i la Xarxa Vives d'Universitats impulsen de manera pionera la primera SIMULACIÓ DE PAVELLÓ MEDITERRANI adreçada a estudiantat universitari, que tindrà lloc a la Universitat de Barcelona el proper 3 de novembre. L'objectiu és facilitar la presa de consciència de l’alumnat sobre les necessitats urgents d'adaptar-se i mitigar el canvi climàtic.

La participació està oberta a tot l’estudiantat de grau, màster i doctorat de les universitats de la Xarxa Vives. Les places són limitades, però es reserven dues places per universitat per garantir una representació equilibrada d’estudiantat de la Xarxa Vives en l'activitat. Caldrà inscriure’s a través d'aquest formulari fins al 31 d’octubre de 2022.

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

• Acció climàtica