Sessió informativa sobre les beques Fulbright per fer estades als Estats Units

Estudiants
Les beques Fulbright permeten realitzar estades de fins a dos anys en una universitat dels Estats Units per seguir programes de màster i doctorat o fer recerca predoctoral. El 15 de febrer, hi haurà una xerrada sobre aquests ajuts a la sala Cinema de la plaça Cívica.

07/02/2017

El 15 de febrer, a les 12 h, es durà a terme una sessió informativa sobre les beques Fulbright a la sala Cinema de la Plaça Cívica. Hi intervindran Màrius Martínez, vicerector de Relacions Internacionals de la UAB; Alberto López, director executiu de la Comisió Fulbright; i Kathy Matles, assessora acadèmica del programa.

La Comissió d'Intercanvi Cultural, Educatiu i Científic entre Espanya i els Estats Units convoca aquestes beques, destinades a titulats superiors que estiguin interessats en programes de màster, doctorat o, excepcionalment, en projectes de recerca predoctoral en una universitat nord-americana. La durada de les beques és de 12 mesos, renovable per un segon període màxim de 12 mesos.

Les beques inclouen costos de matrícula, viatge, compra de llibres i materials, manutenció, assegurança mèdica i d'accidents i un conjunt de serveis de suport al becari. El termini per a la presentació de sol·licituds roman obert fins al proper 16 de març.

El programa va ser creat l'any 1946 per iniciativa del senador James William Fulbright i, des d'aleshores, ha facilitat la mobilitat de 300.000 persones. El seu finançament procedeix principalment del Congrés dels Estats Units, encara que també té el suport econòmic d'entitats públiques i privades d'aquest país, així com dels Estats participants del programa. A la UAB, 219 estudiants han gaudit d'una beca Fulbright. L’any 2014, el programa va ser guardonat amb el premi Príncep d'Astúries de cooperació internacional.

Més informació: Fulbright