Segon Simposi del Grup de Treball "So, Moviment i les Ciències" (SoMoS) a la UAB (26-28 d'Octubre)

Logotip amb les lletres SoMoS

05/10/2022

L’Àrea de Música del Departament d’Art i de Musicologia acollirà el Segon Simposi del Grup de Treball “So, Moviment i les Ciències” (SoMoS) del Consell Internacional per a la Música Tradicional (ICTM). Aquest grup té com a objectiu apropar i recolzar investigadors que combinen en la seva recerca mètodes de l’etnomusicologia i/o l’etnocoreologia amb altres propis de les ciències per explorar so i moviment en contexts musicals i de dansa. Aquí les ciències es defineixen de manera molt inclusiva, tot considerant disciplines com ara cognició, psicologia, lingüística, informàtica, estadística, matemàtiques, biologia, física i medicina, entre d’altres. El nostre treball parteix de la premissa que els mètodes etnogràfics i els basats en aquestes ciències son complementaris, tot produint resultats difícils d’aconseguir amb altres metodologies.

El segon simposi del grup, organitzat en col·laboració amb el Grup de Tecnologia Musical de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i l’Institut d’Etnomusicologia de la Kunstuniversität Graz (KUG), es durà a terme els dies 26 al 28 d’octubre i es presentaran 15 comunicacions seleccionades per un comitè internacional d’experts. La conferència magistral estarà a carrec del Dr. Dr. Bernd Brabec de Mori, de la Universitat d’Innsbruck, especialitzat en la relació entre música i salut. Igualment, a la jornada inaugural, que tindrà lloc al campus de Poblenou de la UPF, els participants al simposi gaudiran d’una presentació/concert a càrrec de l’investigador i músic Marc Chemillier i de l’internacionalment reconegut músic malgaix Justin Vali.

La participació a aquest simposi és gratuïta per als/les membres de la UAB. Us recordem que l’idioma tant de les comunicacions com de les conferències serà l’anglès (sense servei de traducció simultània). Tots els detalls del simposi es poden consultar a la seguent pàgina web: https://ictm-somos.github.io/Symposium-2022/