Projecte pioner de detecció de Covid per l'olfacte de gossos ensinistrats

Gossos de detecció Covid

L'empresa IDDTGroup, liderada per la coordinadora del postgrau en Instrucció d'Unitats Canines de Treball de l'Escola de Prevenció i Seguretat Integral, Marga Macías, impulsa un projecte innovador amb el Sistema de Salut Andorrà.

28/06/2021

Estudis previs duts a terme a la Universitat de Hannover (Alemanya) a principis de 2021 indiquen que la detecció canina del virus en humans té un 94% d'èxit. La novetat del projecte, que té com a objectiu ampliar el ventall d'estratègies fiables de detecció del virus, radica en que les mostres estan validades pel sistema sanitari, fet que augmenta la seguretat i en garanteix els resultats.

La metodologia de treball, creada per l'IDDT, es basa en la detecció de la infecció de Covid en mascaretes higièniques per part dels gossos, que les oloraran en cabines individuals sense contacte amb els humans que les hagin portat. Els gossos podran olorar fins a 300 mascaretes cada hora, fent que del projecte sorgeixi un sistema de detecció eficient, ràpid i econòmic, que a més genera pocs residus.

Llegiu aquí el reportatge publicat al diari ABC el passat 26 de juny.

Consulteu l'entrevista que Catalunya Ràdio va fer a la Marga Macías el passat mes de febrer arran de les primeres investigacions respecte a la capacitat dels gossos per detectar l'infecció de Covid i altres malalties a través de l'olfacte.