Oriol Màrquez explica els seus 25 anys de carrera professional a Hilton

Diàleg professional amb l'alumni Oriol Màrquez
L'alumni Oriol Màrquez, Graduat en Direcció Hotelera de la promoció 1995, a través d'una videoconferència adreçada als estudiants de darrers cursos de Grau, ha explicat la seva trajectòria professional de 25 anys dins la cadena Hilton ocupant diverses posicions. Actualment és el General Manager de l'Hotel Hilton Garden Inn Bali Ngurah Rai Airport.

15/10/2019

Els estudiants de 3r i 4t curs dels Graus que s'imparteixen a l'Escola han pogut conèixer, aquest migdia a través d'una videoconferència, l'experiència i trajectòria professional d'Oriol Màrquez, Graduat en Direcció Hotelera de la promoció 1995, i actual General Manager de l'Hotel Hilton Garden Inn Bali Ngurah Rai Airport.

El ponent ha explicat els seus 25 anys com a professional dins la cadena Hilton, ocupant diverses posicions, fins arribar al càrrec que exerceix avui dia a Indonèsia, i després d'haver treballat per aquesta companyia, i en 4 de les seves marques, en establiments en 10 països diferents, com Bèlgica, Romania, Holanda, els Emirats Àrabs o Malàisia, entre altres.

Màrquez ha comentat diversos tips que va aprendre en cada una de les etapes de la seva trajectòria en les diferents destinacions, i les ha transmès als estudiants per orientar-los: Com tenir resiliència per poder superar obstacles i adaptar-se als canvis, i sempre aprendre de les coses tant positives, com negatives (situacions de crisi), per anar millorant i crèixer professionalment i personalment.

Malgrat que treballar en aquest sector és dedicar-hi moltes hores, el conferenciant ha mostrat la seva passió per la professió, i com a la cadena Hilton i la seva filosofia, potencïa al treballador perquè vagi creixent i desenvolupant-se com a profesional. Aquest és un dels elements que ha contribuït a seguir fidel i treballar-hi en aquesta companyia tants anys.

En el decurs de la seva xerrada, Màrquez ha explicat que el General Director ha de saber gestionar el seu personal amb intel·ligència emocional, acceptant la seva diversitat, impulsant les seves habilitats, perquè el treball en equip sigui eficient i un èxit. Una de les claus per aconseguir-ho és conèixer bé els treballadors i les seves inquietuds, i els seus objectius, per ajudar a assolir-los, i així motivar-los perquè segueixin realitzant la seva tasca laboral eficaçment. Aquesta implicació total del director general fa que esdevingui líder, perquè interactua i es relaciona amb els seus empleats, de forma propera, i els influencia per seguir treballant tots junts en la mateixa direcció.

Ofertes de pràctiques

La xerrada també ha servit per presentar les pràctiques que poden realitzar els estudiants de l'Escola en aquest establiment hoteler de Bali. En funció de la disponibilitat que tingui l'alumne/a podrà realitzar estades de dos mesos en els Departaments de Recepció; o bé, en stages més llargs, de 6 mesos, podrà formar-se i conèixer diversos departaments, i col·laborar en els seus projectes.

Les persones interessades en participar en aquestes pràctiques internacionals, poseu-vos en contacte amb la Coordinadora d'àquest àmbit, la professora Gemma Sagué, al seu e-mail: gemma.sague@uab.cat