Nou Webinar sobre el control de les persones treballadores a través de videocàmeres

IMG_Camaraseguretat

El dimecres 25 de gener, de 18:30 a 20:00h se celebrarà un Webinar de la xarxa de RRLL titulat "El control de les persones treballadores a través de videocàmeres: l’estat de la qüestió després de les darreres novetats jurisprudencials".

20/12/2022

El proper dimecres 25 de gener, de 18:30 a 20:00h tindrà lloc un nou Webinar de la xarxa de RRLL sota el nom: "El control de les persones treballadores a través de videocàmeres: l’estat de la qüestió després de les darreres novetats jurisprudencials".

El debat sobre l’ús per part de les empreses d’eines tecnològiques com a instruments per exercir el poder de control empresarial s’ha anat desenvolupant en els darrers anys en paral·lel a la incorporació més o menys generalitzada d’aquestes eines a les empreses.

Els termes d’ús d’algunes d’aquestes, com per exemple l’ús de dispositius de propietat empresarial o del correu electrònic corporatiu, ja fa un temps que van quedar prou definits. En canvi, l’ús de videocàmeres continua donant lloc a resolucions judicials, amb un cert assentament d’una línia jurisprudencial més garantista per part del Tribunal Europeu de Drets Humans i notablement menys garantista per part del Tribunal Constitucional i del Tribunal Suprem. Una mostra d’aquesta última són algunes resolucions recaigudes en el darrer any, i que seran objecte d’anàlisi.

Tot això sense oblidar la constant irrupció a l’empresa de noves eines tecnològiques aptes per a un control sovint altament invasiu i que plantegen de forma permanent nous reptes per a la protecció dels drets de les persones treballadores.

Aquest cicle està organitzat per la xarxa de Relacions Laborals i coordinat pel Dr. Xavier Solà Monells, Professor Titular de Dret del Treball i de la Seguretat Social i Secretari del Departament de Dret Públic i Ciències Historicojurídiques.Tanmateix, comptarà amb la presència de la Dra. Helena Ysàs Molinero, professora titular de Dret del Treball de la UAB.

Si estàs interessat/ada en inscrure't tingues en compte aquesta informació:

• Si ets alumni, alumnat, PAS o PDI de la UAB, inscriu-te al formulari, l'activitat és gratuïta per tu.
  • Si NO tens cap vinculació amb la UAB, inscriu-te al formulari i fes una transferència de 20 euros a aquest número de compte per a poder accedir a l'activitat: ES91 2100 3675 72 2200203408. I envia'ns el comprovant a alumni@uab.cat.