Nou calendari per les proves d'accés a la Universitat 2020-2021

Proves d'Accés a la Universitat

El Govern i les universitats han acordat el nou calendari de les proves d'accés a la Universitat en convocatòria ordinària, fruit del canvi de dates provocat per la situació d'alarma i confinament per la COVID-19. S'ha consensuat que les PAU de juny tindran lloc els dies 7, 8 i 9 de juliol, i les proves d’accés per a més grans de 25 i 45 anys se celebraran el 20 de juny.

31/03/2020

El Govern i les universitats de Catalunya han acordat les noves dates de realització de les proves d'accés a la Universitat, en la seva convocatòria ordinària, en el marc del Consell Interuniversitari de Catalunya. A més, també han consensuat les bases per a la flexibilització de l’opcionalitat en les matèries de la PAU 2020. .

L’ajornament del calendari, ocasionat per l'actual situació d’emergència sanitària per minimitzar el risc de contagi de la COVID-19 entre la població. queda supeditat a possibles noves mesures que puguin adoptar les autoritats competents en relació amb la pandèmia

Amb aquesta nova calendarització i amb les bases de flexibilització es permetrà garantir que l’alumnat accedeixi a la Universitat respectant els principis d’igualtat, mèrit i capacitat.

Nou calendari de les proves d’accés a la Universitat

El calendari per a la realització de les distintes proves d’accés a la Universitat serà:

Més grans 25/45 anys

La Prova d’Accés a la Universitat per a més grans de 25/45 anys (inicialment fixada pel 18 i 25 d’abril) es posposa fins al juny, concretament:

Fase general: 20 de juny
Fase específica (només per als més grans de 25 anys): 27 de juny

PAP - Graus en Educació

La convocatòria ordinària de les Proves d’Aptitud Personal (PAP) per accedir als Graus en Educació Infantil i en Educació Primària (que havia de celebrar-se el 25 d’abril) es programa en la data següent: 19 de juny.

Convocatòria ordinària de les PAU

En referència a la convocatòria ordinària de la Prova d’Accés a la Universitat (PAU), (fixada inicialment del 9 a l’11 de juny), s’ajorna als dies 7, 8 i 9 de juliol.

Properament s'acordaran també el calendari de tràmits, i les dates de les convocatòries extraordinàries de les PAU, i de les PAP per accedir al Grau d'Educació.

Flexibilització de l’opcionalitat en la convocatòria ordinària de la PAU

S’ha consensuat realitzar una adaptació de la PAU, en el sentit de flexibilitzar l’opcionalitat ja existent en els exàmens de les diverses matèries, perquè l’alumnat pugui assumir el conjunt de la prova proposada i realitzar-lo en el temps de durada establert per completar cada examen. Podeu conèixer més detalls, clicant sobre l'enllaç.

Per a més informació sobre l'actualitat de les PAU 2020, visiteu el web del Canal Universitats de la Generalitat de Catalunya.