Les xarxes socials de la Facultat acullen la Setmana de la Francofonia i la Llengua Francesa

Cartell feminista reivindicatiu en francès
Fotografia de Strasburg, de l'alumna Blanca Domínguez Cobacho
La música, el cinema i la cultura del gran món francòfon son els eixos centrals d’aquesta celebració. A més, quatre estudiants d’Erasmus en països francòfons han compartit fotografies i relats de la seva experiència. Aquesta celebració s’ha fet virtualment a causa de la suspensió de l’activitat docent presencial decretada el passat dijous 12 de març.

25/03/2020

"La francofonia és un meravellós instrument (...), un humanisme integral, que s’estén al voltant de tota la terra"

La música, el cinema i la cultura del gran món francòfon son els eixos centrals d’aquesta celebració. A més, quatre estudiants d’Erasmus en països francòfons han compartit fotografies i relats de la seva experiència. Aquesta celebració s’ha fet virtualment a causa de la suspensió de l’activitat doceMentre que l’activitat presencial al Campus s’ha aturat, la Facultat de Traducció i Interpretació segueix amb el seu ritme frenètic habitual. Enguany, com cada mes de març, se celebra la Setmana de la Francofonia i la Llengua Francesa i la FTI no se l’ha volgut perdre a través de les xarxes socials.

Aquests dies les xarxes de la Facultat s’han convertit en un punt de trobada de la música, el cinema i la cultura francòfones, ambaportacions i intercanvis entre tota la Comunitat. D’altra banda, la Ixeya, la Mar, la Núria i la Blanca, quatre estudiants d’Erasmus a Bèlgica i a França, han compartit relats i fotografies de les seves respectives estades i han reflexionat sobre la seva relació amb la francofonia.

La FTI compta amb vàries assignatures de llengua i cultura francesa, així com un gran equip docent especialitzat en aquests àmbits. Aquesta relació estreta amb el món francòfon, a més, s’ha notat a les xarxes, on la celebració virtual ha tingut molt bona acollida. Desenes d’usuaris d’instagram han participat i aportat a totes les iniciatives engegades per la Facultat.

La Francofonia és un terme acunyat pel geògraf Onésime Reclus per tal de donar aixopluc a totes les cultures que s’articulen a través de la llengua francesa i que se celebra cada dos anys. Com va postular el poeta, polític i intel·lectual senegalès Léopolod Séngohr, la francofonia és un meravellós instrument (...), un humanisme integral, que s’estén al voltant de tota la terra.