Les publicacions de l'OMT en accés obert per a la comunitat UAB

Accés en obert a la UNWTO Elibrary

L'Escola, a través de les Biblioteques de la UAB, s'ha subscrit a la UNWTO Elibrary, el servei de documents en línia de l'Organització Mundial del Turisme (OMT), que inclou més de 1400 publicacions electròniques de l'àmbit turístic i matèries afins. Els estudiants, professors i investigadors poden accedir en obert a tota la col·lecció i descarregar-se exemplars gratuïtament.

20/01/2022

L'Escola de Turisme i Direcció Hotelera de la UAB ha procedit, recentment, a donar-se d'alta, a través de les Biblioteques de la UAB, de la subscripció a la UNWTO Elibrary, el servei de documents en línia de l'Organització Mundial del Turisme (OMT). Aquest servei ofereix més de 1400 publicacions electròniques de l'àmbit turístic i matèries afins, incloent investigació de mercats, innovació i noves tecnologies, sostenibilitat, polítiques de turisme, entre d'altres. Per exemple, destaca la publicació periòdica World Tourism Barometer, que ofereix, de forma regular, les dades actualitzades i l'evolució recent del turisme internacional.

Aquesta subscripció permet a partir d'ara, a tots els estudiants, professors i investigadors, accedir lliurement, en obert, a tota la col·lecció de publicacions electròniques de l'OMT i descarregar-se gratuïtament aquelles que desitgin.

Els usuaris connectats des dels ordinadors del Campus de la UAB poden accedir-hi directament a través del següent enllaç: https://www.e-unwto.org. Per accedir-hi des d'altres dispositius, o des de fora del Campus de la  UAB, cal entrar-hi a través del cercador del Servei de Biblioteques de la UAB, i identificar-se com a membre de la comunitat UAB (amb el NIU i la contrasenya).

Aquesta subscripció se suma a la que ja s'havia donat d'alta, des de fa alguns anys, que ofereix les estadístiques de turisme per a tots els països del món (Tourism Statistics).

Amb aquesta acció, l'Escola vol posar a l'abast dels estudiants, professors i investigadors en l'àmbit del turisme de tota la universitat uns recursos que han de contribuir a la millora de la docència, l'aprenentatge i la recerca en aquest camp.