• UABDivulga
11/2012

Les millors universitats europees a la UAB

La Universitat Autònoma de Barcelona va reunir les millors universitats europees en projectes del Consell Europeu de Recerca (CEI) per participar en el workshop de l'A-4U "Experiences in ERC Promotion: a practical view from university grant managers". Aquesta trobada va facilitar una plataforma de debat i intercanvi de bones pràctiques entre les universitats participants.

Els European Research Grants, ajuts que atorga el Consell Europeu de Recerca (CEI), representen un capital simbòlic tant per a les institucions de recerca com per als investigadors que els obtenen. Estan adreçats a la recerca d’excel·lència en àmbits d’investigació que es consideren “de frontera”, avenços fonamentals en les fronteres del coneixement.

El workshop, que va tenir lloc a la UAB, va reunir 11 de les universitats amb més èxit de participació en els projectes del CEI: Universitat de Zurich, École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL), Ludwig-Maximilians-Universität München (LMU ), University of Bristol, Universitat de Edinburg, Hebrew University of Jeusalen, Aarhus University, Copenhagen University, Eidgenössische Technische Hochschule (ETH) - Zurich, King 's College London i Università di Bologna.

El workshop va facilitar una plataforma de debat i intercanvi de bones pràctiques en les universitats per a la captació de projectes del CEI, tenint en compte els marcs polítics i instruments tant nacionals, regionals com institucionals dirigits a l'atracció i retenció de talent.

Els debats van abordar quatre temàtiques centrals sobre la base de les quals es van identificar bones pràctiques i recomanacions: mobilització del potencial de candidats CEI a les universitats, atracció de talent, retenció de talent CEI i governança de les oficines d'investigació de les universitats.

Oficina de Projectes Internacionals de Recerca

View low-bandwidth version