Telèfon mòbil antic

El dia 16 de juliol a les 16h tindrà lloc el seminari del departament de Dret Privat “Les llicències de propietat intel·lectual en els procediments d'insolvència transfronterera”, a la sala de Juntes de la Facultat de Dret.

01/07/2024

A mesura que les llicències de propietat intel·lectual (PI) adquireixen més rellevància en l'economia global, el tractament d'aquests contractes durant la insolvència ha atret l'atenció internacional. Aquesta presentació aprofundeix en les complexitats i conseqüències de com diferents països gestionen les llicències de PI en els procediments d'insolvència transfronterera, particularment en absència d'una harmonització internacional. Aquesta divergència, fonamentada en la fricció per polítiques legislatives contradictòries entre les lleis d'insolvència i de PI, planteja riscos significatius per a les parts interessades i la innovació global.

Aquesta presentació abordarà la qüestió central: Per què i com s'hauria d'abordar la incertesa legal al voltant de les llicències de PI en les insolvències transfrontereres?

En posar llum sobre les complexitats d'aquest problema i proposar recomanacions pràctiques, aquest estudi busca fomentar un entorn més propici per a la innovació i el creixement econòmic a escala global.

El ponent del seminari és el doctorand de l’ European University Institute, Guillem Gabriel Pizarro. Els panelistes son Francisco J. Garcimartín Alférez (Prof. Catedràtic, Universitat Autònoma de Madrid) i Ángel Espiniella Menéndez (Prof. Catedràtic, Universitat de Oviedo).