Lectura de la tercera tesi doctoral de l’àmbit de l’Arxivística

Tercera Tesi Arxivística Colòmbia
Marta Lucía Giraldo Lopera defensarà la seva tesi “Archivos vivos: documentar los derechos humanos y la memoria colectiva en Colombia” aquest dijous, 21 de novembre, a les 11:30 hores, a la Sala de Graus de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia.

19/11/2019

La doctoranda Marta Lucía Giraldo Lopera defensarà aquest dijous, a les 11:30 hores, la seva tesi "Archivos vivos: documentar los derechos humanos y la memoria colectiva en Colombia". La lectura es farà a la Sala de Graus de la Facultat de Ciències Polítiques i Sociologia.

La tesi mostra la connexió que tenen les diferents tipologies d’arxius (no oficials, personals o comunitaris) que s’han produït a Colòmbia amb relació a violacions dels drets humans.

L’estudiant doctoranda, a través del seu estudi, es pregunta quines pràctiques documentals desenvolupen els supervivents i associacions de víctimes, què significa per a ells tota aquesta documentació i quin ús li han donat per interpel·lar a l’Estat i a la societat, demanant veritat i justícia.

Es tracta de la tercera lectura d’una tesi doctoral centrada en el camp de l’arxivística que es defensa a la Universitat Autònoma de Barcelona, dins el programa de doctorat Història Comparada, Política i Social.