La UAB nomena doctor 'honoris causa' el criminòleg Anthony Bottoms

Bottoms

Aquest 22 de novembre, a les 12 hores, la Universitat Autònoma de Barcelona ha investit com a Doctor Honoris Causa al professor i criminòleg britànic, Anthony Bottoms. La Facultat també ha organitzat un seminari en el qual diferents professors han discutit, amb la presència del professor Bottoms, les seves aportacions a la criminologia.

21/09/2022

El 22 de novembre, a les 12 hores, el professor de les universitats de Cambridge i Sheffield, Anthony Bottoms, ha estat investit Doctor Honoris Causa per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Es tracta d´un dels principals promotors d´una política criminal humanista sostinguda sobre bases empíriques. Bottoms es va formar a les universitats d'Oxford i Cambridge i va exercir la docència a la Universitat de Sheffield. Es va reincorporar a Cambridge el 1984, on es va convertir en director de l'Institut de Criminologia i, més endavant, director del Centre de Teoria i Filosofia Penal. El seu treball es basa en el concepte que les polítiques criminals més avançades han de tenir suport empíric sobre la seva efectivitat.

El nou doctor honoris causa ha estat conferenciant al Màster en Criminologia i al Grau en Criminologia de la UAB i va participar en les jornades commemoratives del desè aniversari del màster. Ha col·laborat en l'activitat investigadora de l'àmbit criminològic acollint, a l'Institut de Criminologia de Cambridge, investigadors de la UAB que han fet estades de recerca. A més, el 2016 va inaugurar el XI Congrés Espanyol de Criminologia, organitzat per la UAB i el Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada. Les seves línies de recerca en temes com les penes alternatives, la qualitat de vida a la presó o el desistiment i la reinserció han estat molt influents entre els experts en criminologia de Catalunya.

Entre altres reconeixements, Bottoms ha rebut el premi Sellin-Glueck de la Societat Americana de Criminologia i el premi de la Societat Europea de Criminologia. Ha rebut doctorats honoris causa també a la Universitat de Sheffield, la Queens University Belfast i la Universitat de Malmö.

D'altra banda, el dia anterior a aquest acte, la Facultat va organitzar un seminari titulat “La contribució del professor Bottoms a la criminologia”, on diferents professors varen poder debatre, amb la presència del professor britànic, les seves aportacions en aquest camp.

Més informació: DOC_Honoriscausa