La Sala de Revistes canvia d’aspecte

Canvi aspecte la sala revistes

La Sala de Revistes d’Humanitats, ubicada a la Facultat de Filosofia i Lletres, comença a implementar les millores sorgides dels processos de co-creació participats per persones de la comunitat universitària impulsats el març de 2018 pels responsables del LAB.

11/02/2021

La instal·lació, a mitjan 2019, del DIGITAL LAB a la Sala de Revistes va comportar una primera remodelació de l’espai ocupat fins aleshores per una part de revistes i publicacions periòdiques.

Aquesta instal·lació ha implicat repensar l’ús de l’espai de la Sala per adequar-lo a noves necessitats que van més enllà de la consulta i l’estudi en silenci. L’espai, doncs, esdevindrà paulatinament més plurivalent. De fet, en els darrers anys ja s’ha utilitzat per instal·lar-hi exposicions i fins i tot per fer-hi audicions musicals.

L’usuari que hi accedeixi aquest dies s’adonarà del canvi d’una part del mobiliari. En concret, les taules i el cadiram d’estudi antics estant essent substituïts per mobles plegables i apilables que permeten ser moguts i emmagatzemats amb molta més facilitat. Igualment l’usuari podrà gaudir d’una lectura més còmoda (i fins i tot de la conversa en veu baixa) en unes butaques que han estat col·locades en la part superior del recinte. En un futur mediat s’instal·laran unes grades mòbils que facilitaran l’organització de conferències, així com una sèrie de pissarres i altres elements. Es reservarà també la part més interna com a espai de silenci estricte.

Totes aquestes millores han estat finançades amb fons europeus de recerca, gestionats pel vicerectorat de Recerca i Transferència, amb fons del Servei de Biblioteques i amb pressupost de funcionament de la Facultat de Filosofia i Lletres.