La Reial Acadèmia de Bones Lletres ret homenatge a Alberto Blecua

Fotografia Alberto Blecua

A la sessió pública que celebrarà la Reial Acadèmia de Bones Lletres del dia 10 de març a les 19h es ret homenatge als darrers acadèmics numeraris traspassats. Carme Riera Guilera farà la lloa d’Alberto Blecua Perdices (1941-2020)

10/03/2022

Luis Alberto Blecua Perdices (Saragossa, 1941) era catedràtic emèrit de Literatura Espanyola a la Universitat Autònoma de Barcelona, ​​on va arribar el 1971, i fundador del grup de Recerca PROLOPE. Blecua era màxima referència en el camp de la crítica textual. El 1989 va fundar el Grup PROLOPE, i sota la seva direcció es van publicar les edicions crítiques de tretze parts de comèdies, que sumen més d'un centenar de peces. Va ser president de l'Asociación Internacional de Cervantistas i pertanyia al consell assessor de nombroses publicacions científiques espanyoles i estrangeres. Era membre de la Real Acadèmia Espanyola i de la Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona.

El 2012, en el transcurs d'un homenatge que la Facultat de Filosofia i Lletres va tributar als professors jubilats aquell any, la professora Carme Riera es va referir a Luis Alberto Blecua com "una de les personalitats més importants de la UAB" i va destacar "el honor i el luxe "d'haver-ho tingut 41 anys al Departament i la "sort" de seguir gaudint-lo com a professor emèrit. Va afegir que Blecua havia estat un "savi humil" que va defugir dels càrrecs i els premis, tot i haver escrit, entre d'altres, el Manual de crítica textual, que va representar "un abans i un després" en l'edició de textos filològics. Blecua, per la seva banda, va repassar anècdotes de la seva infància i dels seus inicis a la UAB i va destacar que la tasca més important de qualsevol docent és que els seus alumnes "estimin" l'assignatura.