La professora Remei Perpinyà, a la jornada “Compromís dels arxius amb la participació i la memòria de les dones”

Remei Perpinyà Arxiu Terrassa
L’Arxiu Comarcal del Vallès Occidental i l’Arxiu Històric de Terrassa van organitzar el 27 de març un acte, dins el marc “Mes de les Dones”. La professora de l’Escola hi va participar amb una ponència sobre la bretxa de gènere als arxius. Font: @ArxiudeTerrassa

29/03/2019

Remei Perpinyà, professora i coordinadora de l’àrea de recerca de l’Escola, va intervenir el 27 de març a l’acte “Compromís dels arxius amb la participació i la memòria de les dones”, organitzat per l’Arxiu Comarcal del Vallès Occidental i l’Arxiu Històric de Terrassa.

Durant la seva ponència, Remei Perpinyà va fer un repàs sobre la presència de la dona en els arxius, sigui exercint la professió d’arxiveres o essent protagonistes dels fons personals.

La docent també va explicar que l’Escola “té en procés dos projectes de màster que investiguen la presència de la dona als arxius”. Es tracta d’una oportunitat per reivindicar aquesta tradicional manca de visibilitat de la dona en molts àmbits: “el feminisme considera l’arxiu com una eina de combat”.

Per Perpinyà, però, el canvi també hauria de fer-se palès des de l’administració, a través de polítiques d’adquisició de fons personals femenins en arxius i institucions on no n’hi hagi.

Finalment, la professora també va parlar sobre algunes iniciatives internacionals amb accions per recuperar la dona als arxius. La construcció d’un registre de dones amb importants trajectòries vitals a Austràlia o la campanya per a la captació de fons del feminisme i col·lectius LGTBI de l’Arxiu Nacional de Xile són alguns exemples.

A l’acte també hi va participar Joan Soler Jiménez, director de l’Arxiu Històric de Terrassa i professor del Màster en Arxivística i Gestió de Documents, amb una ponència sobre “la presència de les dones a l’arxiu”.