La I Marató de Debats Ràpids apropa la igualtat de gènere al campus

marato
La I Marató de Debats Ràpids va arribar ahir a la UAB amb la intenció de fomentar l’ús de la paraula en tota la seva tranversalitat i la necessitat de portar el debat a l’àmbit universitari. L’equip guanyador d’aquesta I Marató de Debats Ràpids va ser l’equip B, format per Andrea Mendiola, Helena Ribera, Pol Ribas i Xenia Sánchez.

07/04/2016

La I Marató de Debats Ràpids va arribar ahir a la UAB amb la intenció de fomentar l’ús de la paraula en tota la seva tranversalitat i la necessitat de portar el debat a l’àmbit universitari. Aquest nou format, amb perspectives de continuïtat al llarg del curs, va ser organitzat per la Unitat de Dinamització Comunitària amb el suport de l’Observatori per la Igualtat i UAB Media.

La pregunta que els equips participants van haver de defensar va ser “Són efectives les polítiques públiques en matèria d’ocupació per aconseguir la igualtat entre dones i homes?” Així, els arguments van girar al voltant de l’eficiència de les polítiques públiques, de la necessitat d’un canvi cultural que les precedeixi o les acompanyi i els efectes de la discriminació positiva.

La novetat d’aquest format va ser la possibilitat d’apropar un tema sensible, transcendent i actual a un espai públic com és la Plaça Cívica, davant del Centre de Recursos per a Col·lectius, on les persones que passaven pel costat podien parar-se i asseure’s a sentir els arguments. D’aquesta manera va tenir lloc una doble democratització, en primer lloc, per la importància d’aquestes activitats relegades a l’espai tancat que ara surten al carrer, a la manera socràtica; i en segon lloc, per l’apropiació de l’espai públic, la Plaça Cívica, que suposa una diversificació de les activitats realitzades per estudiants i un apoderament mitjançant la paraula. A més a més, tots el debats es van poder escoltar en directe gràcies a UAB Media, que va retransmetre en streaming els debats en la seva totalitat, i ara es poden escoltar aquí.

L’equip guanyador d’aquesta I Marató de Debats Ràpids va ser l’equip B, format per Andrea Mendiola, Helena Ribera, Pol Ribas i Xenia Sánchez. Aquest equip representaràla UAB al Fòrum de debat estudiantil sobre polítiques públiques en matèria d’ocupació i lluites contra la desigualtat salarial que es celebrarà a l’abril a la Universitat de Salamanca.