La formació en arxivística i les TIC, experiència del professor Remo Suppi

Esaged i les TIC
El professor del Màster en Arxivística i Gestió de Documents, Remo Suppi, descriu en un article les conclusions sobre la nova metodologia aplicada a l’assignatura sobre competències en l’àmbit TIC.

12/04/2018

Durant el curs 2017-2018, es va decidir reformular l’assignatura “Sistemes d’Informació” del Màster Oficial en Arxivística i Gestió de Documents, enfocada a conèixer les tecnologies de la informació i la comunicació, la seva arquitectura i les seves aplicacions en el món de l’arxivística.

El nou canvi de paradigma, evident per a totes les disciplines i àmbits professionals, ha suposat una revolució també a les aules. Amb aquesta premissa, el professor Remo Suppi reflexiona en un article sobre aquests canvis aplicats en l’assignatura, i en com els estudiants han pogut combinar els coneixements teòrics amb els pràctics.

L’article “Experiències en l’assignatura de Sistemes d’Informació del Màster en Arxivística i Gestió de Documents”, narra com es va plantejar una nova planificació de l’assignatura, que es va dividir en tres grans eixos: la “Introducció als Sistemes d’Informació”, l’”Arquitectura d’un sistema d’informació”, i “Casos d’anàlisi d’ús funcional i integradors”.

En cada un dels temes, els estudiants van poder “analitzar la importància i l’evolució” de conceptes essencials d’avui i varen posar en pràctica els coneixements mitjançant tasques concretes. Unes experiències per a l’alumnat que, segons el docent, van resultar molt positives i van ajudar a “desmitificar” l’atribuïda complexitat en l’ús avançat de les TIC.

Entre les tasques assignades, hi havia la gestió i compartició de continguts amb la plataforma Nebula de la UAB, la creació d’una MV pròpia amb el programari lliure Linux (Ubuntu), la creació d’una pàgina web en un entorn Wordpress, o el desplegament i posada en funcionament d’una col·lecció a la plataforma de gestió de repositoris digitals, Omeka.

Com a conclusions finals, el professor Remo Suppi posa en valor aquesta prova pilot en l’assignatura i remarca la satisfacció mostrada dels seus estudiants per aquesta nova metodologia, que a més han reclamat més casos pràctics.