L'Observatori per a la Igualtat presenta nous tallers

tallersgenere
Enguany presentem tres nous tallers, renovats respecte als d'anys anteriors, que posen el punt en el dret, la política i l'economia. El preu és de 25€ i es calcula una durada de 50 hores totals, tant presencials com no presencials. Així mateix, tenen un reconeixement acadèmic de 2 crèdits ECTS.

09/02/2016

Enguany presentem tres nous tallers, renovats respecte als d'anys anteriors, que posen el punt en eldret, la política i l'economia. El preu és de 25€ i es calcula una durada de 50 hores totals, tant presencials com no presencials. Així mateix, tenen un reconeixement acadèmic de 2 crèdits ECTS, per l'alumnat de grau, i s'oferiran un total de 20 places que s'adjudicaran per ordre d'inscripció.

El primer taller que es durà a terme és: "Pressupostos amb perspectiva de gènere: instrument per a la igualtat", que analitzarà el pressupost com a instrument fonamental de política econòmica i el seu impacte concret en la desigualtat entre dones i homes. Aquest serà coordinat per la professora Carmen Sarasúa i es durà a terme els dilluns i dimarts 29 de febrer; 1, 7 i 8 de març de 15h a 18h.

Pel que fa al dret,el taller"Respostes legals contra la violència de gènere" estudia què és la violència de gènere, com es manifesta i com afecta a les dones joves. D'altra banda, també s'analitzaran les respostes legals a nivell internacional, a Espanya i Catalunya. Cal mencionar que  les coordinadores d'aquest taller seran les professores Encarna Bodelón González i la Samara de las Heras Aguilera. El taller està programat pels dimarts i dijous 5, 7, 12 i 14 d'abril de 15h a 18h.

L'últim taller de la nova sèrie és el de "Gènere, cooperació i conflictes armats", on es treballarà la protecció jurídica de gènere en els conflictes armats, les problemàtiques contemporànies en aquest aspecte i també els mecanismes internacionals per a la seva protecció. La formació està coordinada per la professora Núria Sauradel Departament de Ciència Política i Dret Públic de la UAB. Aquest taller es realitzarà els dilluns i dimecres 2, 4, 9 i 11 de maig, de 16h a 19h.

Paral·lelament a les tres noves propostes de l'Observatori, també ens fem ressó de dos tallers que impulsa el Centre Joan Rivière de Psicologia: "On són les dones? Taller sobre les dificultats i aportacions de les dones a la ciència i a la psicologia" i"Taller d'intervenció en salut psicològica amb un enfocament de gènere i social". La coordinadora és la Maria Mena, professora del Departament de Psicologia Social de la UAB, i es duran a terme als mesos de març, abril i maig a la Facultat de Psicologia.

La inscripció als tallers ja està disponible al web de l'Observatori i tancarà quan les places estiguin esgotades o bé un dia abans del començament de la formació. Podeu trobar tota la informació de les ponents als tallers i el programa complet al mateix web i també podeu plantejar qualsevol dubte a participacio.estudiants.igualtat@uab.cat.