L'Escola es desplaçarà a Madrid pel SICUR 2022

SICUR 2022

Montserrat Iglesias-Lucía, directora del centre, i César Torrero, coordinador del Grau en Prevenció i Seguretat Integral assistiran del 22 al 25 de febrer al Saló Internacional que organitza IFEMA. Els assistents podran informar-se sobre el Grau i la formació contínua de l'Escola a l'estand 10A13.

18/02/2022

El SICUR 2022, que se celebra a Madrid, és un punt de trobada per al món professional de la seguretat. Aquest any, la fira se centrarà en la visió integral de la gestió de la seguretat i la innovació tecnològica del sector.

L'EPSI participa un any més amb un estand (10A13), on facilitarà informació sobre el Grau en Prevenció i Seguretat Integral (presencial i online), que permiet obtenir l'habilitació per ser tècnic/a superior en les 3 especialitats (higiene, ergonomia i seguretat industrial) o exercir com a responsable de seguretat, director/a de seguretat o detectiu privat/da.

Els visitants també podran obtenir informació sobre els màsters en Criminalística i Seguretat Alimentària; els postgraus com el de Investigació i Gestió dels Accidents de Trànsit i Seguretat Viària o el de Tècnic/a Competent per a l'Elaboració de Plans d'Autoprotecció; o sobre cursos d'especialització com el de Seguretat en Esdeveniments i Espectacles o l'Operador i Pilot de Drons en Seguretat i Emergències.

Més de 1.645 empreses seran presents en més de 500 expositors que es repartiran al llarg dels pavellons 4, 6, 8 i 10 del Recinte Firal. En aquesta edició la presencial internacional representa un 17,5%, amb la participació de representants d'empreses de 21 països.

Els Incendis i Emergències és un dels grans sectors representats a SICUR, on hi haurà productes i equips de protecció contra el foc, així com solucions de resposta per a situacions d'emergència. En l'àmbit de la Seguretat Laboral, també hi haurà empreses dels serveis del benestar del treballador, centrada en els equips de Protecció Individual (EPI’s), i solucions en prevenció de riscos laborals i salut laboral.

També hi haurà professionals de la seguretat electrònica, seguretat física, serveis de seguretat i innovació tecnològica, així com relacionats amb equipaments per a forces i cossos de seguretat de l'estat.

Com cada any, SICUR comptarà amb la participació de Guàrdia Civil, Mossos d'Esquadra, Ertzaintza, Policia Municipal, SAMUR – Protecció Civil, Bombers de l'Ajuntament de Madrid, l'Agència de Seguretat i Emergències 112 de la Comunitat de Madrid, i la Unitat Militar d'Emergències; amb activitats, tallers i demostracions.

Finalment, s'ha programat un conjunt de conferències, el FÒRUM SICUR, on els experts tractaran els nous reptes i exigències de la seguretat global, entre molts altres temes.