L'Escola col·labora amb la conferència virtual 'Els arxius catalans del s. XX, una visió panoràmica'

Durant la sessió virtual dels arxius catalans al s. XX

La conferència va anar a càrrec de Josep Fernández i Trabal, cap de l’Àrea de Fons Històrics de l’Arxiu Nacional de Catalunya i exprofessor de l’Escola. La sessió va tenir lloc el passat 10 de març en el marc del Programa de Doctorat d’Història Comparada, Política i Social.

18/03/2021

El passat dimecres 10 de març es va celebrar la conferència virtual “Els arxius catalans del s. XX, una visió panoràmica”, a càrrec de Josep Fernández i Trabal.

Durant la conferència, es van posar sobre la taula aspectes relacionats amb els documents originals i els fons d’arxius, i les seves principals característiques, en el segle XX. També es va fer un repàs dels quadres d’organització de fons documentals i les seves parts essencials.

A la darrera part de la sessió, es va plantejar un cas pràctic sobre els arxius de la repressió franquista per entendre els tipus de fonts documentals existents i les dificultats per accedir-hi.

Josep Fernández i Trabal és doctor en Història Medieval i arxiver. Actualment és Cap de l’Àrea de Fons Històric de l’Arxiu Nacional de Catalunya, i és el coordinador del Pla d’Arxius i Gestió Documental de Catalunya. Anteriorment, havia estat docent a l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents. És també autor de diverses publicacions sobre història en diversos àmbits.

L’Escola va col·laborar en l'organització d'aquesta conferència en el marc del Programa de Doctorat d’Història Comparada, Política i Social, en el qual també es va portar a terme recentment una ponència online sobre arxivística computacional.

Més informació i accés a la conferència sencera: Programa de Doctorat d'Història Comparada, Política i Social