L'alumni Philippe Verdoodt explica la gestió turística de Llançà

Philippe Verdoodt, Cap d'Àrea de Turisme de l'Ajuntament de Llançà i alumni de l'Escola

Philippe Verdoodt, Cap de l'Àrea de Turisme de l'Ajuntament de Llançà i titulat en Turisme a l'Escola, va explicar, en una trobada virtual, com es gestionava aquesta destinació turística de la Costa Brava, i la importància del desenvolupament de plans turístics creats per professionals del Sector, per integrar una visió transversal i creativa per afrontar reptes actuals, com la pandèmia.

22/10/2020

El passat dimarts 20 d'octubre, l'alumni Philippe Verdoodt, Cap de l'Àrea de Turisme de l'Ajuntament de Llançà i titulat en Turisme a la UAB, va oferir una xerrada online per explicar el seu bagatge professional al capdavant de la gestió turística d'aquest municipi de la Costa Brava, que a l'any 2018 va acollir 70.000 visites, i que des del 2004, va apostar per diversificar la seva oferta i els seus productes turístics per desestacionalitzar el Sector en aquest territori, i impulsar un turisme responsable i sostenible, actiu i d'experiències.

Enguany, amb la pandèmia per la COVID-19, s'han disminuït considerablement les estades vacacionals a Llançà, com a la resta de destinacions turístiques tant nacionals, com internacionals, i per aquest motiu, el ponent va encoratjar a l'alumnat a estar més pendents de com es dissenyaven i desenvolupaven els plans de turisme, on es necessitaven de professionals per integrar una visió transversal i integral al Sector, i també creativa, per fer front a les noves necessitats i reptes, com els generats per l'expansió del coronavirus.

En aquest sentit, Verdoodt va posar especial èmfasi a la creativitat com a eina essencial per cercar-hi solucions, i tenir una visió 360º, que integrés a tots els agents involucrats en l'experiència del visitant, per tal que el turisme seguís essent un vehicle de creixement econòmic, responsable amb l'entorn i amb les comunitats locals.

El convidat va motivar als estudiants a ser professionals desperts i positius, ja que sempre sorgien nous reptes, de diferent tipologia, en la vessant pública de la gestió de destinacions.

Durant la sessió es va fer una pràctica perquè els estudiants puguessin entendre com es definien algunes de les accions dels plans de desenvolupament turístic.