L'alumnat del Màster en Gestió Turística del Patrimoni Cultural inicia el curs amb una ruta pel campus UAB
Un itinerari interpretatiu pel campus de Bellaterra, una sessió de benvinguda i una visita a la Biblioteca de Ciències Socials han marcat l’inici de la docència de la nova promoció d'estudiants del Màster Oficial en Gestió Turística del Patrimoni Cultural.
20/10/2026
La nova edició del Màster Universitari en Gestió Turística del Patrimoni Cultural va donar el tret de sortida, el passat 14 d’octubre, amb una jornada de benvinguda que va combinar la presentació acadèmica del programa, una ruta interpretativa pel campus de la Universitat Autònoma de Barcelona, i una introducció als recursos de suport a l’aprenentatge que s'ofereixen a la Biblioteca de Ciències Socials.
La jornada inaugural va començar amb l'acollida dels 22 estudiants que formen la promoció 2026-2027. Durant aquesta primera part, el coordinador del màster, Esteve Dot, va presentar els principals aspectes acadèmics i organitzatius del programa, com ara els objectius formatius, l’estructura dels estudis, el calendari i l’equip docent.
Posteriorment, els participants van realitzar un itinerari a peu pel campus de la UAB centrat en la interpretació territorial, històrica i cultural de l’espai universitari. La visita va permetre conèixer diferents indrets emblemàtics del campus, entre els quals la plaça de l'Escola FUAB Formació, la Vila Universitària, la Casa Vila-Puig, les Cases Sert, la masia de Can Miró, així com diversos exemples representatius de l’arquitectura brutalista i del patrimoni artístic de la Universitat.
La jornada es va completar amb una sessió a la Biblioteca de Ciències Socials de la UAB, centre de referència per als estudis de turisme. La bibliotecària Olga Zubillaga va presentar els principals serveis i recursos disponibles per a l’alumnat, incloent-hi el funcionament del servei de préstec, l’accés a les col·leccions digitals i bases de dades especialitzades, així com els espais destinats a l’estudi i al treball acadèmic.
La valoració de l’activitat per part dels estudiants va ser molt positiva, especialment pel seu caràcter integrador i per la possibilitat de familiaritzar-se amb l’entorn universitari des d’una perspectiva patrimonial, turística i acadèmcia.
Aquesta nova edició del màster destaca també per la seva marcada dimensió internacional. El grup està format per estudiants procedents de Catalunya, de diverses comunitats autònomes de l’Estat espanyol i de països com l’Equador, Indonèsia, l’Iraq, Itàlia, Mèxic, Polònia, Xile i la Xina. Aquesta diversitat cultural i acadèmica enriqueix l’experiència formativa i afavoreix l’intercanvi de perspectives al voltant de la gestió, la interpretació i la valorització del patrimoni cultural en l’àmbit turístic.
Els estudiants del curs 2026-2027 del Màster Oficial en Gestió Turística del Patrimoni Cultural, amb el coordinador de la formació, Esteve Dot.